Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Joolien schreef:Jij zegt dat been geven geen optie is, maar juist daar moet je de oplossing zoeken.
Probeer gewoon het hele duin door been te geven, rij hem weg, vang hem weer op, hij moet je been goed accepteren. Wanneer hij dan vervelend is, kun je hem beter been geven zonder dat hij ontploft.
Wanneer hij bokt, is voorwaarts rijden en je hand wat omhoog het beste, hoe meer tempo je aanneemt, hoe minder hoog een paard kan bokken.
Uiteraard heeft dit met handigheid te maken, ik hoop dat het je lukt.
anneliesdj schreef:Joolien schreef:Jij zegt dat been geven geen optie is, maar juist daar moet je de oplossing zoeken.
Probeer gewoon het hele duin door been te geven, rij hem weg, vang hem weer op, hij moet je been goed accepteren. Wanneer hij dan vervelend is, kun je hem beter been geven zonder dat hij ontploft.
Wanneer hij bokt, is voorwaarts rijden en je hand wat omhoog het beste, hoe meer tempo je aanneemt, hoe minder hoog een paard kan bokken.
Uiteraard heeft dit met handigheid te maken, ik hoop dat het je lukt.
Daar ben ik het ook mee eens, dat is zowieso de eerste en beste oplossing.
Maar ik snap ts ook wel, sommige paarden kunnen op zo'n moment heel heftig reageren op het been en je wilt er natuurlijk niet af kletteren met het risico dat je paard alleen richting huis gaat.
Maar dit is wel de beste manier om je paard te laten merken dat je het meent en idd geld over het algemeen; hoe harder hij loopt hoe minder hij kan bokken.