Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Mistral_Bink schreef:bedoel je de one rein stop? dat zou ik niet gebruiken als ze zelf nog niet zo goed weet, hoe het allemaal werkt, je kan er echt ongelukken mee krijgen en dat is iets wat je eerst gewoon vanaf de grond moet oefenen en zo verder..
Peelie schreef:Mjay schreef:galloperen op stukken waar ie wel moet stoppen vlak voor een stuk met zwaar zand of een stuk met bochten waardoor ie wel af moet remmen.... maar als mijn paard me dit flikt dan trek ik m gewoon om kom zeg.... maar goed dat werkt bij mijn paard....
HAHAHA trek jij een haflinger maar eens om... zie je het al gebeuren?
booster schreef:Mistral_Bink schreef:bedoel je de one rein stop? dat zou ik niet gebruiken als ze zelf nog niet zo goed weet, hoe het allemaal werkt, je kan er echt ongelukken mee krijgen en dat is iets wat je eerst gewoon vanaf de grond moet oefenen en zo verder..
daarom ho en dan aanleren dat hij rustiger aan gaat lopen.
ik deed met me haf soms western en had em de stop geleert ook op comando en daar luisterde hij perfect na alleen moet je wel blijven zitten
midgie schreef:Misschien niet galoperen, totdat je weet dat je het paard onder controle hebt.
Ga eens wat trainen in de bak .
Dat je moet zagen en trekken enz wijst er al op dat je zelf niet bij machte ben het op te lossen. nooit zagen of aan beide teugels trekken is les 1 als je paard hard gaat, dat maakt sommige paarden alleen maar op gefokter, want door zagen en trekken krijgen ze een flinke pijn prikkel en lopen dus daar ook weer voor weg.
Ga de komende maanden gewoon eens alleen stappen en laat buiten je paard ook niet zomaar lopen, maar werk eens, draai eens een volte, doe eens een zijgang , ja noem het maar op, dan gaan ze je op buiten rit ook geloven en hebben dan ook geen rede om weg te vluchten of hard te gaan rennen, dus aan je eigen werken en vooral stoppen met schreeuwen,trekken en zagen , want dat is geen paardrijden, dat is je paard opfokken naar harder en harder,
Corine1993 schreef:midgie schreef:Misschien niet galoperen, totdat je weet dat je het paard onder controle hebt.
Ga eens wat trainen in de bak .
Dat je moet zagen en trekken enz wijst er al op dat je zelf niet bij machte ben het op te lossen. nooit zagen of aan beide teugels trekken is les 1 als je paard hard gaat, dat maakt sommige paarden alleen maar op gefokter, want door zagen en trekken krijgen ze een flinke pijn prikkel en lopen dus daar ook weer voor weg.
Ga de komende maanden gewoon eens alleen stappen en laat buiten je paard ook niet zomaar lopen, maar werk eens, draai eens een volte, doe eens een zijgang , ja noem het maar op, dan gaan ze je op buiten rit ook geloven en hebben dan ook geen rede om weg te vluchten of hard te gaan rennen, dus aan je eigen werken en vooral stoppen met schreeuwen,trekken en zagen , want dat is geen paardrijden, dat is je paard opfokken naar harder en harder,
Er is geen bak bij mijn verzorg pony, hij staat bij een boer op het terrein en zijn verder geen paarden daar,
Er is hier wel een manege waar ik die bak kan gebruiken voor een bepaald bedrag maar hij is nooit gewend om met vreemde paarden te gaan rijden.

rakni schreef:mijn advies is: nooit meer galopperen op dat ene pad!
Hij heeft een associatie: of hij was daar ooit bang en over de kop gejaagd. Òf hij mocht daar altijd hard gaan.
Deze associatie moet eruit dus ga nooit meer galopperen op dat pad!
vroeger had ik ook dit probleem. trek nooit aan 2 teugels tegelijk. vraag cesnoods iemand mee om je van tips te voorzien!
Corine1993 schreef:wouterpaard schreef:Doet het altijd als je buiten gallopeerd of alleen dat ene pad?
Hij doet alleen op dat eene pad,
Lies21 schreef:Misschien niet meer galloperen buiten en eerst les gaan nemen zodat je de " controle" krijgt over de pony!! De " noodstop" kan op dat moment werken maar als je voortaan zo de pony moet stoppen gaat het maar een paar keer goed voor het finaal fout gaat!!! Pas dus op! Ga lessen.....

MarissaM schreef:zoals er al heel veel is gezegt :
neem les
ga niet meer buiten galloperen ! alleen maar stappen en draven
probeer de rust erin te houden .
zeker niet zagen/hangen/trekken aan je teugels want daar word je paard alleen maar opgefokter van .
omtrekken in rengalop vind ik niet slim omdat : hij/zij giga onderuit kan gaan en dan is het hek helemaal van de dam
probeer thuis eerst eens in de bak de ontspanning erin te brengen - goed op je hulpen-stem terug te rijden.