Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
aerdenhout1 schreef:Druk op een beugel heeft weinig tot geen effect op het sturen door de bocht.
Maar als je nu een tip geeft, geef hem dan ook helemaal en niet half, vertel dan ook wat ze met de rest van hun hulpen moeten doen.JIj snap misschien wel hoe je het moet doen, maar er zitten ook jonge kinderen op bokt en beginners, snap Je?
Nu komt het over alsof alleen druk op de buiten (b) teugel en een tik er voor gaan zorgen dat het paard door de wending heen gaat.
Dus wat meer uitleg is dan op z'n plek.
En soms is inderdaad een tik nodig om het paard even wakker te schudden, van he, ik ben er ook nog!
lailapri schreef:ik heb afgelopen weekend zelf mogen ervaren wat er allemaal bij een wending komt kijken en ook nog op een paard die wel wil maar het gewoon heel moeilijk vind. Door dingen aan mij als ruiter te veranderen en vervolgens het paard te helpen lukte het toch een paar keer een nette wending te maken. Alleen een buitenteugel is het dus niet. Als het paard jou aan de binnenkant laat zakken en jij naar binnen hangt om maar een voorbeeld te geven kan het paard nooit een nette wendig rijdt. Paardrijden is meer als hand en been...