Probleem: Handen stil houden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

marisjee91

Re: Probleem: Handen stil houden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 17:52

ja dat is een goede ik heb dat ook eens moeten doen met een theekopje, en dan het water erin houden he ;) haha

silver_9

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 14:58

Je kan ook zonder beugels rijden en dan ook zonder teugels aan de longe en dan doen alsof je teugels in je handen hebt en dan kijk je in de spiegel of vraag je aan je instructeur/instrutrice of ze stil zijn. dat door zitten heeft bij mee heel erg geholpen en niet zit ik hardstikke stil

woeliej

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 12:14

wat mij vrij goed geholpen heeft is wat iemand ooit tegen mij zei : je moet je handen niet stil houden je moet ze stil houden aan de mond van het paard. Klinkt mischien dat tegenstrijdig maar naar mijn gevoel moet je toch je handen op een bepaalde manier bewegen om ze stil te kunnen houden. wat verder goed werkt is zorgen dat je knik in je ellebogen houd, an kun je 'schokken' beter opvangen

Sjaad

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 13:49

Ik zou eerst zitlessen nemen aan de longe. Zorg dat je echt ontspannen en in balans zit en je bekken mee kunt bewegen met de beweging van het paard.
Als je dat beheerst is het handen stil houden al een stuk makkelijker. Misschien beheers je dit al, dan is mijn reactie overbodig en is het gewoon een kwestie van zelfdiscipline. Continue jezelf corrigeren of laten corrigeren, elk moment wanneer je rijdt. Als je er niet op elk moment aan denkt, wordt het nooit een gewoonte.
Veel succes!
Laatst bijgewerkt door Sjaad op 26-06-10 14:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Rangeela

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 13:52

Af en toe een halfuurtje vrijrijden en je daar dan op concentreren. of buiten rijden en je daar op concentreren.

Asmara

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 14:34

jury schreef:
Neem een letter in de bak en elke x als je die letter passeert denk je "handen stil".
Door er bewust mee bezig te zijn zul je zien dat het ineen onbewust goed gaat (aldus de leer van ac. bartels)

Ja, dit vind ik wel een goede :j
en anders gewoon iemand hebben die het steeds zegt ;)
Als mijn moeder langs de bakrand staat heeft ze soms ook commentaar, zoals: 'Rechterop zitten', eerder vond ik dat vooral irritant, maar nu vind ik het handig :)