orsini schreef:paarden kunnen verschillend reageren op verschillende bitten, maar dat eerste bit wat je liet zien lijkt me nu niet echt aardig. Het bit ligt op de lagers van de mond, dus het stuk tussen de tanden en kiezen waar je het tandvlees kan zien. Het bit wat je laat zien is precies op die plek niet glad, maar heeft daar een schakel zitten en het lijkt mij dat dit erg pijnlijk kan inwerken.
Verschillende bitten uitproberen kan nooit kwaad, maar ben bewust van je eigen handen! Dat is het aller belangrijkste.
Heb je er wel eens over gedacht bitloos te gaan rijden? Daar kan je ook heel erg veel mee.
Om te zien waarom je paard het bit vastpakt zou je hem ook eens kunnen longeren met het bit in en zien of hij het dan ook vastpakt. Ik denk van niet en dan moet je je toch wel bewust ervan zijn dat het dan toch iets met jouw contact in zijn mond te maken heeft.
Hangt het bit ook niet te hoog?
Allemaal dingen om na te gaan. Succes!
Okee, dan wordt het dat bit zoiso al niet.
ik heb het filpje bekeken en het klopt idd
Ik heb gekeken naar bitloos, maar hier reageerd ze erg slecht op.
Ze druk haar rug weg en gooit hoofd in de lucht, waardoor ik niets meer kan.
Longeren met bit is gedaan dan nog houdt ze vast. We hebben het zelfs op verschillende manieren gedaan.
We hebben ook al het bit omlaag en omhoog gedaan en neusriem versteld maar niets hielp
Paarden zijn ook wel eens vervelend en dat ligt niet altijd