bulck schreef:femmefatale1 schreef:Heb je er al eens een masseur bij gehad?
Een DA en osteo doet nl helemaal niks met spieren, wellicht heeft hij ergens te hoge spierspanning waardoor bewegen pijnlijk is.
Spieren zorgen er immers voor dat een paard beweegd, dus waarom niet dat na laten kijken??
Een masseur maakt niet alleen los, maar kan je ook vertellen waar het probleem zit, simpelweg door de spanning van de spieren te voelen.
Tja maar daarvoor zou ik toch eerst echt willen weten wat de medische oorzaak eventueel is. Want een osteo, fysio of sportmasseur kunnen prima ondersteunend werken, maar structureel kunnen ze weinig oplossen als er iets anders speelt.
Paard is 12 jaar dus kunnen er bvb zaken opduiken als bvb hko, spat, artrose, slijtage, etc.
even een corectie hier.. een osteopaat doet wel degelijk wat met de spieren, alleen dmv het oplossen van de oorzaak van de spierspanning. Een goede osteopaat checkt het gehele lichaam, uiteraard kunnen we niks aan de HKO oid doen, maar moet zegge ndat ik daar het verhaal niet naar vind.
Niet van achteruit willen lopen, slaan naar het been geeft voor mij aan dat het paard niet vooruit KAN omdat er wellicht ergens een blokkade zit. Hier door kan hij zijn bekken niet kantelen. Zou het er toch eens op wagen, slechter word hij er zeker niet van