Wie kan mij HELPEN AUB!??? Lastige merrie..

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

geerke

Re: Wie kan mij HELPEN AUB!??? Lastige merrie..

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 17:51

meestal is dit soort verzet door pijn...

Jahnita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-10 18:04

geerke: ja en daarom maak ik me nu ook wel een beetje zorgen |( maar ze is natuurlijk ook heel hengstig en ook in dr pubertijd, dus ik hoop dat dat een rol speelt! in maart laten we de tandarts komen! en het kan ook nog aan dr bit liggen die ik sins kort verranderd had, dus even kijken was het doet als ik terug ga op mn oude bit! en ben dr nu ook kruiden aan het voeren voor dr hengstigheid dat ze wat kalmeerd.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 18:17

als het echt aan de hengstigheid zou liggen zou ze reageren op je benen,met staartgezwiep,piesen en achteruit lopen...

goed dat je de tandarts laat komen....denk ook eens aan kissing-spines.

ik ben bang dat dit een medische oorzaak heeft

AmberHeijman

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 20:04

geerke schreef:
als het echt aan de hengstigheid zou liggen zou ze reageren op je benen,met staartgezwiep,piesen en achteruit lopen...

goed dat je de tandarts laat komen....denk ook eens aan kissing-spines.

ik ben bang dat dit een medische oorzaak heeft

Ik denk het ook. :j

Jahnita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-10 22:48

nou dat doet ze ook indd, pissen achteruit lopen, staart zwiepen!! vooral dat staart zwiepen doet ze vreselijk erg, zelfs na het rijden is dat nog steeds aan de gang en doet ze anders ook nooit. dus ik maak me nu niet direct zorgen dat er lichamelijk iets ergs aan de hand is want ze wel echt superhengstig! en wat is een kissing-spines als ik vragen mag?

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 23:01

Devaney2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 01:42

Waarschijnlijk heeft ze enorm last van haar hengstigheid. Dat kan prima en wat je omschrijft qua gedrag lijkt er ook erg op.

Je kunt haar flink aan het werk houden door aan de longe te werken tot de hengstigheid over is. Zo ga je het gevecht niet met haar aan, maar kan ze niet zomaar in verzet gaan. Ze moet immers wel gewoon normaal werken en daar niet in winnen.

Succes! Merries met dit soort problemen zijn vaak niet makkelijk maar je kunt door bewust er mee om te gaan ze vaak wel aan de gang krijgen.

sandrahouten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 02:13

Mag ik vragen hoe lang je Wish al hebt? Ik ken namelijk een paard met die naam, de laatst verkocht was en dezelfde problemen had..

Groetjes, Sandra

kimmymisty

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 09:58

ooo,Dat heb ik ook met mijn paard (merrie) gehad..
Het kan ook komen door idd hengstig heid daar kennen ze ook heel dwars van worden.ik heb haar aan de longeerlijn gezet en ik er op en toen heb ik ze laten bokken bokken en toen was het opeens over.!
Nou veel prezier er mee hoop dat het je lukt ! *D

Jahnita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-10 11:12

sandrahouten: ik heb wish al sins oktober 2007 toen was ze vier en had ze deze problemen nog niet hoor hihi dus ik waarschijnlijk niet dezelfde :D :o

Devaney2009: heel erg bedankt! ik heb haar gister ook aan de longe gedaan en ik was met kruiden begonnen he, en gister kon ik zelf gewoon rustig langs de weg lopen met dr, dus ik stond al helemaal paf *D ik d8 wowww.. wat is ze lief!

geerke: bedankt voor de link ik ga het vanavond even op mn gemakje lezen want heb nu niet veel tijd maar wou ff snel kijken of k al wat meer reacties had! super bedankt!!!!! :D

Jahnita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-10 11:21

geerke: ik heb het trouwens toch maar nu even gelezen, nou ik ga toch maar de hengstigheid afwachten en ze word al door een osteopaat behandeld.. wel echt alle verschijnselen zowat heeft ze, echt heel vervelend dit want geeft je toch een rotgevoel maar laten we toch nog hopen hoe het met de hengstigheid gaat aflopen.. en dan gaan we verder kijken! laten we niet gelijk van het ergste uitgaan he.. |(

kschulte

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 11:36

ja de tandarts lijkt me een goede, of misschien heeft ze pijn van het zadel. Als je alle medische dingen van pijn enzo hebt uitgesloten, dan kan je met een instructie gaan zoeken of ze je niet gewoon heel stout aan het uitproberen is.

Heel veel succes!

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 13:28

Jahnita schreef:
geerke: ik heb het trouwens toch maar nu even gelezen, nou ik ga toch maar de hengstigheid afwachten en ze word al door een osteopaat behandeld.. wel echt alle verschijnselen zowat heeft ze, echt heel vervelend dit want geeft je toch een rotgevoel maar laten we toch nog hopen hoe het met de hengstigheid gaat aflopen.. en dan gaan we verder kijken! laten we niet gelijk van het ergste uitgaan he.. |(

hopelijk is het gewoon de hengstigheid...alleen vindt ik het zorgwekkend dat ze dit gedrag pas vrij recent vertoond,terwijl ze al een tijdje merrie is :D

wacht de tandarts even af....misschien ligt daar de oorzaak.

abdcefblabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 14:33

Ik hoop echt voor je dat het alleen hengstigheid is, en niks ergs. Zoals al vaak is gezegd in dit topic, voorwaarts houden en bezig houden. En zéker niet op buitenrit gaan enzo, eerst het probleem oplossen!

Jahnita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-10 15:15

Geerke: ja nou ze is echt heel lang jong geweest en heeft echt nooit zo erg last gehad van hengstigheid... dus laten we er toch maar het beste van hopen misschien is nu pas de tijd dat ze echt volwassen aan het worden is! ik zal je op de hoogte houden ;)

brendastral

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 16:23

als je je paard een paar dagen in de stal laat staan met deze koud. krijgen ze zin om te lopen( heb ik ook mee gemaakt met mijn paard) laat hem gewoon 2 of 3 daagjes buiten s avonds wel binnen halen natuurlijk. en voor je gaat rijden eerst even longeren.
Ga er rustig mee rijden en laat ze werken. veel over gangen en als je nog maar het gevoel hebt dat ze omhoog wil gaan laat je haar een oefening doen of rij je een middendraf of iets maar hou ze lekker voorwaarts
succes x

kimmymisty

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 16:26

Jahnita schreef:
Geerke: ja nou ze is echt heel lang jong geweest en heeft echt nooit zo erg last gehad van hengstigheid... dus laten we er toch maar het beste van hopen misschien is nu pas de tijd dat ze echt volwassen aan het worden is! ik zal je op de hoogte houden ;)

Mijn paard was eerst ook niet zo maar toen ze het ondekte was het opeens heeel erg(Die hengstigheid)
.

Jahnita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-10 21:10

Wish loopt weer lekker!

de kruiden voor lastige hengstige merries werkt!

beachy_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 22:04

het probleem kan bij jou liggen door dat je niet "baas bent over eigen pony" probeer wat correcter te zijn tegen je merrie hou het een tijdje vol, en als ze steigert en je hebt bang, probere niet te late zien aan je pony je mag bang zijn maar nie laten zien efkes op uw tande bijte :j
ik heb ook zo een pony en die heeft da de eerste keer gehad op buite rit ik vond het niet erg (vond het zelfs wel plezant) dus heb er eerder een commando van gemaakt en nu doet die het zelde zonder dat ik het vraag hij doet het soms ng maar meestal doet hij het nu als ik het vraage met hulpe ;)