Paard wil linksom op lange zijde niet op hoefslag

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ibelia14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-10 14:21

Tiets schreef:
Probeer eens schouderbinnenwaarts op de korte zijde te gaan rijden, en ook de hoek schouderbinnenwaarts door, paar meter door op de lange zijde (goed binnen been bij houden) en dan de volte in rijden. Terug naar de korte zijde en weer schouderbinnenwaarts het stukje op de lange zijde steeds iets langer maken. Doe dat heel rustig en zonder geweld. Zorg dat jij slimmer bent en haar steeds te snel af bent. Zodra je iets verzet voelt is het eigenlijk al te laat, maar stuur haar direct een volte in. Jij moet de regie houden!!!! Succes!

Dat is helemaal waar, misschien rij ik er ook al wel naar toe (Ow nee lange zijde, daar gaat ze weer).
Moet zeggen dat ik haar gisteren een paar keer voelde trekken, alsof ze wilde dat ik aan 1 kant sterker werd zodat zij kon gaan hangen. Het is er wel een die liever lui is dan moe :o .

Ibelia14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-10 21:24

Haar ogen zijn het niet! Vandaag getest, ze keek me aan alsof ik niet helemaal goed bij mn hoofd ben :D

Het rijden ging stukken beter, veel voltes met balkjes. Geen 1 keer protest of druk op bit, hoera (voor nu)!
Morgen privéles, woensdag groepsles: daar ben ik het meest benieuwd naar...andere paarden vindt ze niet echt leuk tegenwoordig.

Bedankt voor het meedenken!

__PSM__

Re: Paard wil linksom op lange zijde niet op hoefslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 08:41

Gelukkig maar, als je de rest ook allemaal uit hebt gesloten, dan kun je haar wat mij betreft gewoon rijtechnisch doordrukken :P

brendastral

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 16:27

door in het midden af te wenden en net naar die hoefslag te wijken kan ook helpen. Anders kan je ook binnenstelling vragen en met je binnen been hem naar de hoefslag duwen en ook met je handen werken( maar niet te veel :) ) x succes