5 jarige merrie (die me volop aan het testen is)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

nadine_yvana

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 22:20

Nou, ik heb met mijn haf precies hetzelfde probleem en hoop idd ook dat het maar aan het weer ligt. Ik word er soms een beetje ontmoedigd van, maar ik ga waarschijnlijk morgen even grondwerk doen, denk dat dat het beste is om haar weer even terug naar de basis te laten gaan.
Succes met jouw paard!

avalonnancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 22:32

ik heb het ook met mijn merrie gehad.
vorig jaar ZOMER!!

superbraaf met zadelmak maken en de eerste maanden daarna ....maar toen begon het gelazer }> zie mijn eerst topic van onze eerste wedstrijd.

dit probleem heb ik bijna een jaar mee gzeten dat ik ook niet fatsoenlijk kon rijden, kwam de volte niet eens om.

tot ik een instructeur vond die mij heeft geleerd om erdoorheen te rijden..en dus veel en veel strenger te zijn! ik heb geleerd hoe ik haar aandacht erbij moest houden en hoe ik moest reageren als zij weer ergens op wou reageren of schrikken.
door streng,conseguent en rechtvaardig te zijn heb ik nu eerlijk waar een heerlijk paard, tuurlijk wil ze nog wel eens ergens bang voor zijn maar het is lang niet zo heftig meer en daarna is ook gelijk de ontspanning weer terug, terwijl ik voorheen af kon stappen want het eindigde met alleen maar steigeren en protest.

dus ik ben erdoorheen gekomen door "slim" te rijden ;) en dat heeft zijn vr ;) uchten afgeworpen :D

nou moet ik wel zeggen dat ik op de ergste dagen een paar keer met slof heb gereden omdat ik haar anders simpelweg niet bij me kon houden :o en dan verloor ik de controle en was ik niet meer de baas.

hier een foto van hoe het was..ben er niet trots op hoor maar is wel duidelijk hoe de situatie was :o
Afbeelding
Afbeelding

en hier een filmpje van hoe het nu is

hoop dat je er wat mee kunt ;)

gr nancy
Laatst bijgewerkt door avalonnancy op 27-02-10 22:40, in het totaal 1 keer bewerkt

maaikeew1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 22:34

ik heb zelf ook jonkies gehad en heb ze nog steeds. maar ook jonkies worden volwassen.
en dit is een combinatiefase.
ze wil je uitproberen, zit in de puberteit en het weer zit je niet mee.
het is algemeen bekend dat paarden met dit weer drukker worden dus dat heb je al tegen.
ook zijn vijfjarigen vaak klierderig.
je moet haar gewoon aanpakken.
consequent zijn en blijven.
maar vooral niet boos of bang worden.
daar verpest je het paard alleen maar mee.
je zult zien dat je over een tijdje een goed paard hebt.