bedankt allemaal het gaat nu al een stuk beter, ik rij gewoon lekker voorwaarts en zodra die eenmaal loopt doe ik alsof ik 'kuikentjes' in men handen heb (teugels dus gewoon losjes maar wel dr aan) en been gewoon lang (zoals altijd) en ik rij wel met een klein spoortje maar dat doe ik altijd al, dan reageert ie wat beter met de zijgangen en met springen is het ook handig, en hij bokt soms nog, maar dan ga ik zegmaar net even door tot hij weer loslaat en ik los kan laten en dan is het ook weer klaar, rij k verder en probeer ik daarna de oefening opnieuw om te kijken of het zonder bok kan, ik heb nu door dat steeds maar opnieuw en opnieuw achter elkaar geen zin heeft bij hem omdat hij er dan helemaal gek van word ofzo dan gaat ie drammen en juist bokken, dus ik rij gewoon een beetje verder en dan probeer ik het na een tijdje nog eens en gaat het meestal wel goed. ik praat onder het rijden best veel tegen hem (hihi) en rij veel overgangen en voltes, slangenvoltes met 3, 4, 5, 6 bogen, gebrokenlijn, wijken linksom, wijken rechtsom, balkjes in stap, draf en galop enzovoort en hij word ook veel losser in zijn lichaam, we kunnen ook al redelijk uitstrekken en verzamelen