Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
mariska32 schreef:Naar verschillende trainingsstallen gebracht en soms kreeg ze na 2 dagen haar paard terug met de boodschap "Zoek het maar uit."
en dit zinnetje zit mij erg dwars.......
zeker daar je zelf al aangeeft niet goed genoeg te kunnen rijden om sporen te gebruiken [die ook niet bij een groen paard horen]
ik denk dat OF ze daar hebben gezien dat dit paard wel iets mankeerd OF ze van mening zijn de eigenaar niet te kunnen ''africhten'' OF.....
BinkieDusty schreef:In draf was paard in het begin nogal "dronken" aan het lopen. Naarmate hij doordraafde werd dit beter. De galop viel hem heel zwaar en de opstand was duidelijk omdat hij het erg moeilijk vond. Paard is beleerd en daarna meteen doorgereden en hogerop getrained. Eigenlijk niet de rust gekregen die hij nodig had. Mijn mening is dat hij overvraagt is, en dus de beginselen kwijt is geraakt. Hij loopt super netjes nagevelijk, daar hoef je alleen maar goed voor te gaan zitten. Het is puur het been waar hij totaal niet op reageerd. Ik denk dus dat ze de fout in is gegaan door hem meteen door te trainen en hem niet op rust heeft gezet. Wat denken jullie?
). Toen ik begon met lezen vroeg ik me serieus af of dat paard niet een of andere rare tik had. Maar als ik lees hoe eenvoudig je het oplost, is het misschien toch een rijtechnisch probleem? 
Paarden vinden dit leuk, maar wij ook. Hoe hij dan is weet ik niet, aangezien ik hem nog maar pas ken. Tempowisselen, ontspanning en de basis is hetgeen waar wij nu ook veel aan werken.

Uriah schreef:Eeerste wat in me opkwam , spieren en botten niet in orde , verzuurde verkrampte spieren, blokkades , ik zou zeggen haal er een osteopaat bij! mijn paard liep ook zo en had idd blokkades en verzuurde spieren.

driebergen schreef:Als eerste denk ik dat je een apart paard hebt getroffen. als een paard gaat liggen, denk ik wel dat er iets niet goed is met dat paard. goed, ik lees alleen jouw stuk en weet dus niet hoe het er in de praktijk uitziet (ook dan ben ik geen paardenpsycholoog hoor). Toen ik begon met lezen vroeg ik me serieus af of dat paard niet een of andere rare tik had. Maar als ik lees hoe eenvoudig je het oplost, is het misschien toch een rijtechnisch probleem?

Die onbalans, daarvan heb ik ook inderdaad het idee dat dat heel erg meespeelt. Vooral omdat hij in het begin van de draf nogal zwalkt.. En zoals jij het tempo controle beschrijft, is precies wat wij ook doen nu
Met het longeren, daar zullen we zeker aan werken
BinkieDusty schreef:[edit] hij is lichamelijk helemaal nagekeken en heeft geen gebreken. alles is prima in orde met hem en ook het zadel past hem goed. maar volgens mij had ik dit ook al eerder vermeld
)
Je hebt gelijk, een da kan iets missen tijdens de controle, maar als er meerdere artsen bij zijn geweest en een osteopaat en een zadelmaker om te zorgen dat hij het juiste zadel draagt.. dan denk ik dat het wel uitgesloten kan worden.

BinkieDusty schreef:Tjah, nu stel je eigenlijk vragen die ik zelf ook niet kan beantwoordenJe hebt gelijk, een da kan iets missen tijdens de controle, maar als er meerdere artsen bij zijn geweest en een osteopaat en een zadelmaker om te zorgen dat hij het juiste zadel draagt.. dan denk ik dat het wel uitgesloten kan worden.
Zijn dronken loopje komt voor mijn gevoel uit onbalans.. Maar 100% zeker weten doe ik dat natuurlijk niet. Maar omdat het later beter werd, is dit mijn oogpunt daarop..
Van 2 stallen weet ik, het paard kwam terug, slechter dan hij van tevoren was. Er werd gezecht dat hij onhandelbaar was, hij schopte, bokte en als je eraf viel kreeg je ook nog eens een trap na. Dit is bij 1 van die stallen dus gebeurd en de trainer daarvan heeft er een gebroken been op nagehouden. Hij is nog bij 2 andere stallen geweest en die zeiden dat het probleem opgelost was, maar dan zat er alsnog geen verandering in. Ik hoop dat het een beetje duidelijk is, anders vraag je nog maar een keer

Voorwaarts komt later wel, wat we nu willen zien is "actie -> reactie" en die kregen we
Soms wou paardje terug naar de stap, dus licht drijven en zorgen dat hij doorgaat. Deed hij dit, dan 2 a 3 pasjes doorzetten en terug nemen naar stap. Ruim beloond etc. Was er zeer over te spreken.

, waar ik later ook aan dacht, hij is toch zadelmak gemaakt op een wat latere leeftijd heeft dit er ook niet deels mee te maken?

Het kan best zijn dat hij moeilijker is omdat hij zo laat is beleerd, maar dat durf ik echt niet met zekerheid te zeggen. En inderdaad, zaterdag heeft die rust het hem echt gedaan