Sonja schreef:Ik vind eerst afwachten totaal onduidelijk voor het paard. Dat is immers een beloning, je laat 'm met rust. Dus eerst mag 'ie stilstaan, jij geeft toestemming en goedkeuring door niets te doen, en daarna ga je aandringen dat 'ie door moet lopen?
Snap ik als mens al geen bal van, laat staat dat het voor het paard logisch zal zijn.
Maar nogmaals, ik zou echt een garantie willen hebben dat 't dier niets mankeert, voor ik op zo'n dier zou rijden.
Als je bij men verzorgpony 'r NIET zou laten stilstaan, je lag binnen de 10 seconden op de grond en ze was in 'r eentje in volle galop naar huis
in de meeste gevallen is stilstaan een schrikreactie, en de beste reactie in dat geval is gewoonweg doen alsof er niks aan de hand is, wat er dus waarschijnlijk ook niet is en dan, als je de tijd gegeven hebt om dat te beseffen, aandringen, want ze is ongevraagd gestopt. Stilstaan is in mijn ogen trouwens geen beloning hoor
enkel tijd om even te kalmeren, in 99% van de gevallen laat ik ze immers zélf stilstaan.
Daarnaast mag jij bij de mijne komen proberen om iets anders te doen, hij is een blok beton zeg ik je
en dan mag je nog op je hoofd gaan staan ... in dat geval is het nog steeds beter om gewoon niks te vragen dan om veel te vragen waar niks van in huis komt.