Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Beeltje schreef:hoi, heb jarenlang lesgegeven op een manege aan kinderen, en mijn ervaring is dat je haar lekker zelf de pony moet uit laten zoeken, geef haar zelfvertrouwen, wat is nou helemaal vijf maanden. en dan kiest ze de eerste paar keer een 'gemakkelijke' pony, zo what, het gaat erom dat ze plezier heeft en houdt. Uiteindelijk komt er weer een moment dat ze deze pony weer tegenkomt, en dan heeft ze waarschijnlijk voldoende zelfvertrouwen om dit positief te benaderen, en wat meer ervaring om te beseffen dat paarden nou eenmaal wel eens 'plezier' kunnen hebben. Vooral niet forceren zou ik je adviseren !
newmom schreef:Beeltje schreef:hoi, heb jarenlang lesgegeven op een manege aan kinderen, en mijn ervaring is dat je haar lekker zelf de pony moet uit laten zoeken, geef haar zelfvertrouwen, wat is nou helemaal vijf maanden. en dan kiest ze de eerste paar keer een 'gemakkelijke' pony, zo what, het gaat erom dat ze plezier heeft en houdt. Uiteindelijk komt er weer een moment dat ze deze pony weer tegenkomt, en dan heeft ze waarschijnlijk voldoende zelfvertrouwen om dit positief te benaderen, en wat meer ervaring om te beseffen dat paarden nou eenmaal wel eens 'plezier' kunnen hebben. Vooral niet forceren zou ik je adviseren !
tja.. zo had ik t ook kunnen zeggen,was wel eerder klaar geweest dan hahah