help, ik weet niet welk bit ik zal kiezen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Tody

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-03 17:22

Het gaat er niet om of een paard in de krul loopt.. Het gaat er niet om wat hij allemaal moet kunnen.. Frusty

Als een paard dus niet op een gewone trens wil lopen... en je hebt zelf nog niet genoeg in huis om dat te veranderen...

weet je hoeveel paarden er stug in de mond zijn door getrek met dingen als stangen en zelfs gewone trensen???? wou je dat dan bereiken?????
Nee, dat is echt zoveel aardiger hoor!!!!

Ik rijd mij paard (na een jaar dat rollenbit dus ja) nu op een dubbelgebroken appelbitje.... (zachter kan Ik niet vinden) gaat allemaal prima, paard is niet stug in de mond en accepteert het bit volledig

Ik zeg niemand dat dit DE oplossing is. Zeg ook niet dat iedereen dit moet gaan doen. Het is alleen een optie waarvan Ik weet dat ie werkt...............

Oh ja, runningkawa???? heb het bit hier naast me liggen. kan er een uur op sabbelen, gebeurt geen z*k. Ik test zo'n bit ook echt wel zelf......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-03 17:28

Raar, bij mij en een paar stalgenoten dan toch wel.

Citaat:
en je hebt zelf nog niet genoeg in huis om dat te veranderen...

En daar neem je dan les voor, omdat te gaan veranderen.
En nee dat gebeurd niet in een week, maar om dan maar ff snel naar scherpe middelen te gaan

En mag ik dan nog wat vragen.
Heb je dat appelbitje ook geprobeerd voordat je hem met dat rollenbit hebt gereden?

Heel vaak word een paard dat het bit vastneemt of eraan trekt, bestempeld als hard/stug in de mond.
En word er naar een scherper bit gegrepen.
Maar in veel gevallen is het vast nemen van een bit (net als het te los laten) een uiting dat het bit juist te scherp is.
Maar veel mensen weten dit helaas niet Verdrietig

Tody

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-03 18:00

Klopt, meeste paarden gaan slechter lopen met een scherper bit. Daarom probeer je het eerst met een zachter bit, helemaal mee eens.

Alleen in dit geval was het als alternatief bedoeld voor een stang/ bokkenbit......
Van die bitten leert een paard niks. In elk geval weinig goeds....
En natuurlijk moet je het uiteindelijk met trainen oplossen, maar dat had ik de eerste keer ook nadrukkelijk geschreven.

Conclusie: Lachen

Ik geloof niet dat het rollenbit iets kwaad doet. Ik weet echter wel dat het veel goed kan doen (met training, natuurlijk, natuurlijk)

Weet ook dat een stang of een bokkenbit wel veel kwaad kan doen.

Of je de buitenritten en dergelijke allemaal aan de kant wil zetten om eerst je paardje te leren op een normale trens te lopen (wat lang kan duren, in sommige gevallen) is natuurlijk een persoonlijke keuze. Mij lijkt alleen dat de lol er dan wel snel af is........

denk dat dit het wel was... Lachen