Na je posts heb ik even snel gekeken naar je postgeschiedenis en zoals je zelf al aangeeft:
Als je paard mooi ontspannen over de rug loopt, dan "stuitert" hij een stuk minder.
Probeer dan eerst daaraan te werken, pas dan kan je zelf op je houding gaan letten, want op een stuiterend paard zitten werkt niet, zoals je zelf al aangeeft.
In mijn ogen kun je dus beter eerst letten op de bewegingen van je paard en daarna op je eigen houding.
En over je algehele manier van reageren: Ik vind je niet echt overkomen alsof je geholpen wíl worden.
Als mensen oplossingen aandragen; wees blij dat ze meedenken.
Mensen branden jou niet af, ik denk eerder dat het omgekeerde het geval is.
Zo maak je je in ieder geval niet populair, misschien zou je even op je manier van reageren kunnen letten, want iedereen hier heeft over het algemeen toch het beste met de ander en zijn paard voor.
Succes.

Ik vind het een heel knap streven van je om aan alles te gelijk te willen werken, maar dat kan gewoon echt niet! Bv:En net als jij wil gaan werken aan stille handen, dan is je paard misschien niet voor het been. Dan moet je daar aan gaan werken, en vergeet je je handen etc. Het is gewoon heel menselijk, en daarom is paardrijden ook zo moeilijk! En niet alleen het menselijke kom je tegen, je zit ook nog eens op een intelligent dier, wat beweegt, meewerkt, niet meewerkt, stijf is, vrolijk is etc.
)