Niet lekker door zijn lijf, op rechts

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

sanne83

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-03 19:22

ben het ook helemaal met jou eens, hoor. Maar het gaat ook niet alleen om je paard, maar ook om jou. het is gewoon een manier om jezelf links en rechts gelijk te maken. Daarbij denk ik dat die paar seconden in een paar jaar best wat optellen. en dan denk ik ook nog eens aan mensen die vaak met hun paard wandelen. Een half uur wandelen, een half uur stelling naar links.....
je kan het erna wel met rijden eruitkrijgen, maar waarom moeilijk doen als het makkelijk kan.

Tiko

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-03 22:51

Lovely, hartelijk bedankt voor de duidelijke uitleg van de oefening! Dat is idd wat ze bedoelde geloof ik!

Verder snap ik wat jullie bedoel, en ben t opzich ook met jou, Sanne83, eens dat we niet te snel de fout bij je paard moet zoeken. Maar t probleem is dat Tiko's reactie op mijn binnenbeen, als ik op de rechterhand rijd, dat hij zijn middenhand naar binnen gooit, waardoor ik nooit stelling/lengte buiging kan krijgen. Daarmee zeg ik dus niet dat tiek gigantisch stijf is op de rechterhand, maar dat hij in protest komt. Hier is dus geen sprake van onbegrip, of niet KUNNEN buigen omdat t zijn gigantisch stijve kant is, maar omdat hij gewoon loopt te klieren. Hij is ook absoluut stijver op de rechterhand, dat wel, maar daar kan ik pas aan werken als hij ook op de rechter hand een juiste reactie geeft op mijn (binnen-)been.

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-03 21:56

sanne83"]
[quote="kinglover schreef:
paarden lopen zowieso op een kant moeilijker omdat er altijd 1 nier groter is als de andere en dan zijn ze minder buigzaam.

pardon??? wat is dat nu weer voor geleuter. Hier heb ik echt nog nooit van gehoord......en ik studeer diergeneeskunde.....

ik denk meer dat het ligt aan het altidj alles aan de linkerkant doen, dat daarom alle paarden stijf zijn aan de rechterkant. staat ook al in een ander topic.....
moet je nagaan, als je stijgbeugelriemen na een maand al een gaatje uitgerekt kunnen zijn, wat voor kracht dat dan op het paard geeft.......moet je eens zien hoe moeilijk het voor jou is om van rechts op te stappen, en dan vraag je je af waarom je paard scheef is.....
[/quote]

sorry, ik ben inderdaad aanhet leuteren, altijd als ik schrijf en aan andere dingen denk ga ik verkeerde woorden typen. altijd duidt hier op soms, ik was aan het praten toen ik typte en keek toen niet meer naar mn reactie,
als ik nog een aan het leuteren ben, waarschuw me dan, hihh Dromen

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-03 02:53

Ga dat rijden met dit vrij jonge dier(?) eens afwisselen met longeren zonder bijzet of touwtjes

Tiko

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-03 10:40

Hij is niet jong meer hoor! Hij nu net/bijna 8.
Hij is pas op zijn 5,5 jaar ingerede, waarvan de eerste twee jaar alleen maar rondgehobbeld, zonder fijn aan de hulpen, nagvelelijk oid te zijn.
Sinds een jaartje ben ik bezig op die dressuurmatige basis er alsnog in te krijgen, en sinds een half jaartje ook echt heel serieus met resultaat *LOL*

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-03 13:54

Dat is mooi in ieder geval niet te vroeg begonnen. Ook nu is het erg goed om je rijtraining af te wisselen met longeertraining, als je de mogelijkheid hebt kan je ook balkjes gebruiken. Succes ermee

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-03 13:55

Even vergeten maar wel belangrijk uiteraard zonder bijzet of touwtjes, dat doet meer slecht dan goed

vamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-03 15:06

wat mijn instructrice zei ( heb het dus ook gehad) : veel figuren en overgangen, en vooral veel slangenvolte's.
en dat wijken heb ik later weer geprobeerd, en toen eerst ff laten zitten.