Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

wat ik zelf naast de vele tips hier in t topic ook erg belangrijk vindt, is een soort interval training. dus zo'n 10 minuten intensief trainen,en dan weer stappen. ook het afwisselen van houdingen kweekt spieren,meer als het in veel dezelfde houding rondrijden. dus telkens tussen oefeningen door ook checken of lager en ronder of halsstrekken nog steeds soepel gaat. plus een rustige warming-up waarin lang en laag over de rug je paard lekker opgewarmd wordt, met als afsluiting ook rustig halsstrekken in draf en lang uitstappen. gaat verzuring vd spieren tegen,en voorkomt dat je bezwete paard te snel afkoelt en eigenlijk kou op de spieren krijgt. ik denk zelf dat afwisseling ook wel fijn is voor een paard, niet alle dagen dezelfde rij oefeningen maar een gedeelte ervan en wat springen/vrij laten bewegen/buiten rijden/longeren/ er bij.daags na een zware training doe ik het altijd iets rustiger aan,maar doe zeker wel wat tegen evt spierpijn. dit is meer een aanvulling in het topic als een aanval op jullie training caro
groetjes deess
) De DA vertelde van een beginnende infectie.
).
Geestelijk slecht omdat paarden niet zouden denken zoals mensen, en een vakantie niet zouden snappen, of iets.. Ik vond het nogal een wazig verhaal, en denk zelf ook dat het per paard verschillend is, maar het wel altijd goed is om een paar keer per jaar een rustige periode in te zetten van bijvoorbeeld een week/2 weken. CarolineP schreef:Ik denk dat de aangesproken spiergroep rust moet krijgen. De rest van het paard niet!
CCindy schreef:Ik heb ook op verschillende plaatsen gehoord/gelezen dat het NIET goed is een paard een week rust te geven, als een zogenaamde vakantie.
Hoe denken jullie hierover? Ik bedoel natuurlijk wel met dagelijkse weidegang, alles hetzelfde als normaal, alleen wordt ie dan niet bereden.
.
samwise schreef:Spiermassa en conditie bouw je op door te zorgen voor een piekbelasting, wat eigelijk inhoud dat je net iets meer vraagt dan het lichaam kan qua kracht en hartslag (boven180) .