Shetlander rijklaar maken help!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

MyOwnDream

Re: Shetlander rijklaar maken help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 15:24

gewoon rustig aan beginnen, zoek er iemand bij die er verstand van heeft, lees boeken, kijk op het internet. Eerst zal het paard inderdaad e been niet snappen, dus je moet er iets aan koppelen. Eerst gewoon op z'n eigen tempo laten lopen, en er langzaamaan een been signaal aan koppelen.

Korrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 19:49

meliiii schreef:
Ik ben niet te groot voor me shet.
Maar ik kan nergens tips vinden enal.
Ik heb ervaring en heb wel keer jongere pony ingereden maar ik zit hier met aansporren waar die niet naar luistert.

probeer je shet aan de longe alle command's te leren zodat je die ook kan gebruiken als je erop zit. Heb zelf al een shet opgeleert en hij liep goed aan longe daarna heb ik iemand anders de longe laten overnemen en dan erop gekropen. Zonder zadel (wel een zeer vaste zit). Na een paar keer kon ik stap draf en galop alleen vragen. shetjes zijn over het algemeen wel zeer slim dus proberen ze je snel uit. Ik heb heel wat bokjes te verduren gekregen maar eens we een team waren deed ie alles voor mij..

Korrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 19:52

blijf ook als je erop zit tegen je shet praten. Paarden vinden het fijn als ze je tenminste nog horen.