rijden vanavond wat te doen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Irma_Maandag

Re: rijden vanavond wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 23:12

Als je morgen gaat rijden zal ze wel minder heet zijn dan vandaag. Succes met je dier!

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 00:06

Gewoon cap op en opstappen. Als hij iedere dag beweging heeft gehad zal het onder het zadel normaal geen 'moordmachine' zijn. En als je een minder vaste zit hebt en liever niet als eerste gaat dan die eerste 10 minuten gewoon iemand erop laten die wel wat sprongen gewend is. Ligt overigens helemaal aan het paard of hij echt de boel zal afbreken, is dit de eerste keer dat hij zo lang stil heeft gestaan? Wie weet is hij gewoon net als anders.

delles4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-10 20:03

het volgende probleem zet nu in..
Ik heb gister gereden en kon vandaag niet rijden door studie.
Nu wil ik morgen graag rijden want dan kan het nog..
Ik heb alleen de trailer niet tot mijn beschikking.

Zouden jullie over straat gaan?
Ik zit langs een best wel drukke weg waar ze ongeveer 50 rijden.
Mijn zusje kan met haar haflinger mee die opzig wel rustig is over straat.
Ik heb gister ook over straat terug gereden en dat ging opzich best wel goed.
Zou ik het erop wagen om zo op te stappen en dan naar de bak te lopen of denken jullie dat ik hem dan maar beter niet kan rijden?

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 20:16

Hoe ging het rijden? Daar hangt alles vanaf. Overigens ook van jou gevoel. Als jou paard gisteren langs de weg voor jou gevoel doodbraaf was heeft het geen nut als wij gaan roepen dat je dat zeker niet moet doen. Luister naar je gevoel, maar een klein optelsommetje van wat er al gebeurd is: hoe ging het rijden, hoe ging het langs de weg, hoe is ze als je haar morgen zadelt, is het druk op dat tijdstip. En daarna beslis je. Succes!

delles4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-10 20:29

Nou het rijden ging redelijk goed een paar sprintjes en bokjes natuurlijk maar daar had ik op gerekend.
langs de weg was hij best rustig maar stapte wel flink door maar niet dat hij ergens van schrok.
Ik heb vandaag niet gereden maar wel heeft hij anderhalf uur buiten gestaan.

mijn gevoel spreekt elkaar tegen net een engeltje en een duivel.
Ik weet het niet maar aan de andere kant als ik morgen niet ga rijden dan gaat hij opnieuw alles opsparen..

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 20:39

Nou als het in mijn geval zou zijn zou ik morgen gaan, zeker als hij zo braaf was buiten. Maargoed dat is dan weer in mijn ogen. Als je vond dat het goed is gegaan voor jou gevoel dan zou ik jezelf bij elkaar rapen en gaan morgen. Maar als je toch onbewust met knikkende knieën op gaat stappen dan moet je het vooral laten want daar worden jullie niet beter van. Dus jezelf afvragen: is het een kwestie van geen zin of geen durf?

edit: onnodige quote weg gehaald.
Laatst bijgewerkt door Lara_Silver op 19-01-10 20:44, in het totaal 1 keer bewerkt

delles4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-10 20:42

nou geen zin is het zeker niet.
En nu ik hier thuis zit denk ik ja ik ga maar hoe dichter bij het komt hoe meer trillerig ik word en ik weet ook wel dat als ik er dan eenmaal 1 minuut op zit dat dat weg is maar het begin maken is moeilijk voor mij

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 20:44

Dan zou ik er toch voor gaan. ;) Want dat gevoel moet je overwinnen, en niet laten winnen. Als het paard er verder niet al te veel schuld aan heeft en het tussen de oren zit moet je nu doorgaan. Anders stap je er straks alleen maar nog op in de bak en dat zou een enorme belemmering zijn.

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 20:44

mijn paardje is in de zomer ingereden staat nu al weer sinds begin december stil. ik ga haar eerst even longeren. even de druk van de ketel halen :D
En je vooral niet druk maken - dat voelt je paardje heel goed aan!

Succes

blondies

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 12:50

Kun je niet ernaast lopend gaan?
Gewoon wel al alles aandoen (met hoofdstel heb je meer controle dan met halster) en eventueel je zus nog mee.
Lijkt me minder gevaarlijk dan direct erop en langs het verkeer. En als ze braaf is kun je terug nog altijd erop :)
Misschien duurt het zo iets langer maar is wel veiliger voor jezelf alsook voor je medeweggebruikers!

sigridquinty

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 15:52

hebben jullie een zandpaddock longeer circkel? daar kan je je paard wel even opjagen los laten rennen meestal aan de longe laten ze ook niet alle fratsen zien

Salaborda

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 16:03

Je weet denk ik zelf het beste in hoeverre je paard verkeersmak is. Maar neem geen onnodige risico's, zeker gezien het feit dat je pas maar weer één keer hebt gereden sinds lange tijd.