Keihard rennen op weg naar huis

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 21:22

Dit verhaal komt mij bekend voor, ik heb ook een Noriker, staat een stukkie verderop bij Boriz :D

Er is hoop Sandra: ik kan nu (5 jaar nadat ik met Parelli ben begonnen) overal heen met Morrie, het vertrouwen en respect zijn er!

Ik heb ooit zeker 2 jaar NIET gereden tot ik het respect issue opgelost had, ben toen weer begonnen met wandelen (ernaast) en uiteindelijk met rijden. Ik heb HEEL VEEL undemanding time doorgebracht met Morrie en het is de investering meer dan waard!

Laat je niet gek maken met "hij heeft gewonnen"het is geen kwestie van "winnen", het is een kwestie van respect

One rein stop heb ik Morrie niet kunnen leren, daarvoor ben ik niet sterk genoeg, dat heeft iemand anders voor me gedaan, evenals de doorbraak met grondwerk.

Behalve een zwaar, sterk paard, is het ook nog es een Noriker, maar als je het eenmaal voor elkaar hebt, gaat hij ook 100% voor je en kan je je een fijnere paarden-partner niet indenken!

(ik ken Boriz van veulen af aan, ik werkte op de stal waar hij als veulen uit Oostenrijk kwam en heb hem verzorgd tot hij verkocht werd)

Een quick-fix is er niet, dit gaat heel veel tijd, geduld en emotional fitness kosten! Succes!

sandravra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-10 10:12

aeolusnr1 schreef:
Als je zo reageert, van dat lukt echt niet met mijn paard, gewoon onmogelijk om terug te draaien en zo van die onzin, dan ben jij er dus echt nog niet klaar voor om met zo'n paard te gaan rijden, echt niet dit is dan gewoon gekkenwerk, je stapt ook niet in je auto om er een tochtje mee te gaan doen als af en toe de remmen eens werken en af en toe het stuur niet werkt.
Echt de vergelijking is mssn nogal grof door de bocht, maar het kan je in een zwaar ongeluk laten brengen, dit is vragen wanneer loopt het nu eens echt mis.
Neem heeeeeellll veel les , liefst privéles, of overweeg je paardje naar een trainer te brengen en neem ook dan zelf ook les, want dit is niet veilig.
De fout zit hier zeker niet bij het paard , dus wel bij de ruiter.

Even voor de goede orde, ik weet heel goed dat het in het respect zit, maar dat je een probleem heb met een paard wil niet zeggen dat je niet kunt rijden! Het is wel degelijk Eens dat ik geen risico moet nemen, maar daarom vroeg ik ook om tips. Overigens heb ik al priveles :)
Ik ga er veel tijd instoppen om het op te lossen en dank voor de tips allemaal!

aeolusnr1

Re: Keihard rennen op weg naar huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 12:31

Ik heb niet gezegt dat je niet kan rijden, wat ik wel zeg en echt ook wel meen, is dat je met een paard waar het stuur maar half werkt en een rem die ook maar half werkt, daar moet je niet mee gaan buitenrijden, hoe leuk buitenrijden ook kan zijn, dit is een risico dat je niet mag nemen.
En ik weet ook wel dat ieder paard anders is, en dat wat met het ene paard heel makelijk lukt met het andere een hele opgave is, en waar heel wat training voor nodig is.
Ik heb het ook niet over hogere dressuurkunsten, maar de basis van het rijden met dit paard is gewoon op dit moment nog niet in orde.
tis goed dat je les neemt en dat je er wil aan werken, en tips zijn altijd leuk maar , tips zonder les zijn zelden de oplossing.
succes verder hoor , ik wou je echt niet aanvallen, maar wees voorzichtig.

loveNicos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 19:55

ga een vertrouwensband met hem opbouwen, blijkbaar vind die het eng om samen met jou op pad te gaan, het paardje hoort blindelings op jou te kunnen vertrouwen..ga veel aan de hand wandelen met hem, elke x een andere kant op..zorg dat die je egt gaat vertrouwen.