Paard gevoelig

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

StEpHaNiE66

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 16:29

Vaak is er ook een onverklaarbare reden voor waar ze bang voor zijn. Er gebeuren ook dingen waar je zelf niet bij bent en waarvan ze het toch onthouden!

Gisteren met opstappen niks aan de hand, mijn moeder doet de bakdeur open om eruit te gaan en ik sta ik moordtempo aan de andere kant...wat bleek: die ochtend had hij zich gestoten aan de bakdeur met z'n kont! En zo gebeuren er veel dingen die sommige paarden associeren onder het rijden. Mijn paard reageert heel erg op geluid en dingen die achter hem gebeuren!

meer4b

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 16:47

Laat iemand je paard aanraken als jij erop zit en neem dit dan rustig aan over zodat jij hem dan zachtjes aait over zijn nek. Succes! *D

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 17:10

Hallo,
Vervelend voor jou en voor je paard.
Mijn eerste gedachte was: Wat is de geschiedenis van dit paard?
Aan de andere kant: jij zit er nu mee. Ik zou zeker geen dingen gaan vermijden, want dan kan je straks helemaal niets meer en zal zelfs je ademhaling al reden tot paniek geven. Het overmatig aan gaan pakken daar heb je ook niks aan, dan gaat ie continue in de stress en rennen.
Dus ergens moet je er tussen in zitten. Ik zou als ik jou was een "professional" erbij halen. Ik denk dat je met één of twee oefensessies al kunt leren hoe je hier op een veilige en prettige manier mee aan de slag kan gaan.
Wens je veel succes ermee en hoop dat het gauw allemaal goed komt.

Smoethie

Re: Paard gevoelig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-10 17:21

weer ontzettend bedankt voor de reacties...
het gaat steeds een beetje beter. We zijn nu alles aan het proberen wat hier staat. Omdat ik het zo al steeds beter vind gaan wil ik nog even wachten me de professionele hulp. Hij gaat met sprongen vooruit nu en ik hoop zelf ook ver te komen met hem.

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 17:37

Smoethie schreef:
weer ontzettend bedankt voor de reacties...
het gaat steeds een beetje beter. We zijn nu alles aan het proberen wat hier staat. Omdat ik het zo al steeds beter vind gaan wil ik nog even wachten me de professionele hulp. Hij gaat met sprongen vooruit nu en ik hoop zelf ook ver te komen met hem.

Goed om te horen! Veel succes verder! Groetjes,