Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
it_is_me schreef:Als het alleen gaat om een beetje wennen en stappen met een paard, dan kan een grotere pony/paard naar mijn idee goed. Ik zou wel iemand mee laten lopen, aangezien jonge kinderen nog erg wiebelig erop zitten. Als de stijgbeugelriemen te lang zijn kun je ook een paar slagen om de beugels heen doen en of de voeten in de riem boven beugels doen. Een paard is voor een kind wel erg hoog, dus poetsen zal niet zo makkelijk gaan.
AngeliqueB schreef:http://www.hue-hott.de/shop/USER_ARTIKE ... AUFRUF.php
Dit is een dubbel zadel met het kind voorop, daarbij draagt het zadel het gewicht van het kind, de schoft en de schouder zijn vrij, duur grapje...
http://www.hue-hott.de/shop/USER_ARTIKE ... 29#Ziel483
Iets goedkopere oplossing, maar of ik dit met een groter/zwaarder kind nog zou doen? Op de mijne niet in elk geval...
Mijn kinderen van 3,4 en 6 zitten regelmatig op mijn paard van 155 cm, op een pannekoekzadeltje, met westernpad en veiligheidstijgbeugels. Zo hebben ze beugels op hun maat en een riempje. Mijn eigen zadel slijt dan ook niet met hun korte pootjes die langs het zweetblad schuren..
1Boefje schreef:Een paar vraagjes:
Bij kleintjes van onder de 6, wel of niet op mn draver zetten en aan de hand mee gaan wandelen?
Alleen in de wei of ook eens mee naar het bos?
Moet je bij kleine kindjes andere stijgbeugels pakken, of kan je ze voor wandelen leren in mijn eigen stijgbeugels te rusten?
Kan ik misschien beter andere stijgbeugeltjes kopen?
Waar kan ik die kopen?
Zijn westernachtige dan niet beter voor de stabiliteit?
Als ze 6 is mag ze naar de manege, met welke leeftijd kan ik ze dan op een eigen pony zetten en draven?
Kan ik ze ook op mijn paard zetten?
Sommige zeggen dat je een kind gewoon op een normaal paard moet zetten, ik weet niet of dat zo is. Het is natuurlijk wel zo dat een pony waar ze net aan gehecht raken dan weer te klein wordt. Lijkt me ook niet echt goed. Een kind moet ook leren dat een paard voor het leven is en niet een afdankmiddeltje.
Ben benieuwd wat jullie vinden!
odetteke schreef:Maarhoe leert een 6 jarige opzadelen, opstappen en poetsen bij een paard waar het niet over de rug kan kijken?
kynshiri schreef:compleet iets anders: 6 is wel het absolute minimum wat mij betreft om stilaan te gaan rijden. voor kleine kinderen is 'echt' rijden helemaal niet zo goed voor de heupen en rug. een keertje opzitten allemaal goed en wel, maar mijn ervaring daar mee is dan weer dat ze dan weer vaak enorm enthousiast zijn en snel meer willen. hoe leg je dan uit dat ze nog minstens een jaar of twee enkel af en toe mogen rondstappen.
justdiesel schreef:kynshiri schreef:compleet iets anders: 6 is wel het absolute minimum wat mij betreft om stilaan te gaan rijden. voor kleine kinderen is 'echt' rijden helemaal niet zo goed voor de heupen en rug. een keertje opzitten allemaal goed en wel, maar mijn ervaring daar mee is dan weer dat ze dan weer vaak enorm enthousiast zijn en snel meer willen. hoe leg je dan uit dat ze nog minstens een jaar of twee enkel af en toe mogen rondstappen.
Mijn dochtertje heeft probleempjes met haar heupen en gaat daarvoor elk jaar op controle in het ziekenhuis, die arts geeft aan dat paardrijden juist helemaal niet erg is.....