zwanger paard laten galoperen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sophie78

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 13:59

Ik heb met mijn merrie ook nog een rustig galopje gedaan.

Zolang je het rustig aan doet is het geen enkel probleem. Mijn veearts adviseerde juist voldoende beweging (plus weidegang natuurlijk)

Als het maar met mate gaat.

paarden652

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 17:58

Ik rij nu op een paard die voor binnen 2 maand uitgerekend is. Met haar galopeer ik niet meer omdat die buik giga in de weg zit, ze niet in conditie staat en ze lange tijd niet had gegalopeert. Nu kwam ik gisteren na de dooi eindelijk weer buiten voor een rit. Rijden we over een zandweg, begint ze te briesen dat ze vooruit wou. Ik heb haar losgelaten en ja hoor. Crossen dat ze deed. Dus ik vind dat als je paard aangeeft dat het nog gaat op een recht stuk dat geen probleem is. Maar als het niet gaat in de piste je ze ook niet mag forseren.

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 23:09

volgens mij is het niet echt schadelijk ofz, in het wild & in de weide zal je paard waarschijnlijk ook gewoon galoperen?
& zoals ze zeggen kan galop een makkelijkere gang zijn dan draf dus op dit moment snap ik je probleem wel maar als je erover nadenkt zal het volgens mij best kunnen. :)