Een heet paard terug rijden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Milou

Re: Een heet paard terug rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 21:05

Als je alleen maar linksomkeerts en rechtsomkeerts gaat rijden dus bijwijzevanspreken 8tjes dan zou die veel sneller tot rust komen of allemaal kleine voltes gaan maken als die hard gaat tot hij weer rustig is en dan weer een rechter stuk uitproberen, en dan als hij weer gaat weer op een kleine volte/achtje sturen, succes!

lovelynutia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 21:09

Vooral zelf rust uitstralen en consequent & duidelijk zijn.
Niet eentonig bezig zijn dmv overgangen/figuren/tempowisselingen je paard bezig houden.
en niet vergeten te belonen voor goed gedrag. Succes ermee

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 22:17

amillia schreef:
Eerst 5-10 minuten flink laten draven, als dan de meeste stoom eraf is rustig terugnemen en waneer er dan doorgedramt wordt zo tegen een muur zetten totdat het wel normaal kan.

Een heet paard is wat anders dan een fris paard. Een fris paard komt incidenteel voor (voornamelijk wanneer het kwik onder het vriespunt daalt) en dat kan met een incidentele methode zoals hierboven beschreven opgelost worden (hoewel dat niet mijn voorkeur heeft). Een heet paard is eerder een karaktereigenschap die enkel opgelost kan worden door een structurele methode en als je het mij vraagt eigenlijk pas door het paard te leren rijden.

Wat levelynutia zegt moet ik me ook bij aansluiten. Je paard bezig houden zodat hij geen tijd heeft om na te denken en met jou te gaan spelen. Werkt trouwens ook perfect voor een fris paard.

slokkie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-10 07:50

T'is niet fris.
Het is onder je uit willen stuiven en alle richtingen tegelijk op moeten.
Waar ie normaal met 2 ons weerstand meegeeft is in enen 20 kilo nodig om hem terug te houden.
Gebeurt vaak als ie naast andere paarden rijdt gedurende de les.

Enne, geduld is er.
:P

msnowy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 08:04

bedankt hier kan ik wat mee