Geplaatst: 17-02-10 00:12
Heb het filmpje nogmaals bekeken en zou best wel eens kunnen "unamie" Tis ook een lang paard (rechthoek) en die zijn daar soms een beetje gevoeliger voor .
Ik heb net jouw filmpje zitten bekijken. Mijn advies is eigenlijk 2 dingen Laat eens goed naar het gebit kijken maar laat ook eens een goede masseur komen. Als je goed kijkt zie je dat het paard ook niet goed stapt en erg veel druk vanauit de rug en heupen heeft. Headshaken kan dus ook een vorm van pijnuiting zijn.
Pieder
Geplaatst: 17-02-10 07:59
Hoi,
Mijn paard doet dit ook. Is helemaal gesreend en nagekeken (zadel, gebit, osteopaat etc.etc.). Ik denk dat het een beetje gewoontegedrag is. heb wel eens de opmerking gekregen dat ze een heel gevoleig mondje heeft dus ik probeer het echt heel ontspannen te houden aan de voorkant. Ik ben nu al wel zover dat ik het voel aankomen als ze weer wil knikken dus dan geef ik wat meer been en maak een lichte ophouding, vaak voorkom ik het dan (maar lang niet altijd hoor). De "grap" is dat ze het gedrag helemaal niet vertoond wanneer we springen dan is ze het even "vergeten". Als het niets ichamelijks is gewoon negeren en proberen lekker door te rijden.