Wonden van het rijden// weten jullie raad?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

luckyfarm

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 15:32

Bij mij hielp het om met langere beugels te rijden zodat ik niet tegen de wrong aankwam.
Ook helpt het om je benen langer te maken als je aandrijft. Als je hakken iets omhoog gaan tijdens het drijven, komt je knie automatisch iets omhoog en voorwaarts.

Groetjes

Urielle

Re: Wonden van het rijden// weten jullie raad?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 16:19

Misschien ben je wat afgevallen op je benen waardoor je broeken wat wijder om je been vallen? Ik heb er bij bepaalde broeken last van en smeer dan zinkzalf in mijn knieholten (lekkere plekken op je rijbroek, maar ja, dat gaat er in de was wel weer uit :+ )

Blaren op je handen komen niet door te hard vast houden maar juist door wrijving en waarschijnlijk dus: je teugels teveel laten glijden. Duim als dakje bovenop de teugel zetten dat het niet teveel doorglijdt kan schelen. Kennis van me deed voor het rijden ook steeds een stukje pleistertape rond haar vinger.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 16:23

Ik ga mee met Urielle; blaren krijg je niet van te hard vast houden (je zou zelfs kunnen stellen dat als je heel hard vast houd, je geen blaren zal krijgen omdat er geen wrijving is. Tenzij paardlief natuurlijk met het hoofd gooit.

Pleisters helpen daar voor :j Goed laten aansluiten op je vingers, dan "wrijft" je teugel over je pleister en niet over je vel. :)

Fenna_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 16:27

je kunt zo'n sport knieband halen, werkt prima. :j moet alleen je paardrijbroek niet te strak zitten.

ik heb ook altijd last van blaren. :( iedere week weer nieuwe. of ik nou met of zonder pleisters rij maakt niet uit.

fiija

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-10 10:43

fenna1995 schreef:
je kunt zo'n sport knieband halen, werkt prima. :j moet alleen je paardrijbroek niet te strak zitten.

ik heb ook altijd last van blaren. :( iedere week weer nieuwe. of ik nou met of zonder pleisters rij maakt niet uit.

En die sportband helpt wel? Wat voor één moet dat dan zijn? Zo een steunverband dat je over je knie trekt?

fiija

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-10 10:44

luckyfarm schreef:
Bij mij hielp het om met langere beugels te rijden zodat ik niet tegen de wrong aankwam.
Ook helpt het om je benen langer te maken als je aandrijft. Als je hakken iets omhoog gaan tijdens het drijven, komt je knie automatisch iets omhoog en voorwaarts.

Groetjes

Hej! Dit lijkt me ook wel een goed idee. Ik ge het volgende keer ineens proberen!!
*D

fiija

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-10 10:46

Urielle schreef:
Misschien ben je wat afgevallen op je benen waardoor je broeken wat wijder om je been vallen? Ik heb er bij bepaalde broeken last van en smeer dan zinkzalf in mijn knieholten (lekkere plekken op je rijbroek, maar ja, dat gaat er in de was wel weer uit :+ )

Blaren op je handen komen niet door te hard vast houden maar juist door wrijving en waarschijnlijk dus: je teugels teveel laten glijden. Duim als dakje bovenop de teugel zetten dat het niet teveel doorglijdt kan schelen. Kennis van me deed voor het rijden ook steeds een stukje pleistertape rond haar vinger.

Ha dit zou ook wel eens kunnen. Ik heb een maagontsteking gehad en toen ben ik veel afgevallen, en het is er nog steeds niet bijgekomen.
Zinkzalf bij apotheker ofzo?

Jij rijdt ook met een saros merrie hé? die zijn super vind ik :D

Barvrouwke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 10:47

Ik kreeg dat doordat m'n chaps net een tikkie tehoog zaten.
In combinatie met de rijbroeken met lederen zit met wasverzachter gewassen.
Daardoor draaide de broek op de knieen :z
Of heb je daar ook niets aan veranderd?

Fenna_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 13:43

fiija schreef:
fenna1995 schreef:

En die sportband helpt wel? Wat voor één moet dat dan zijn? Zo een steunverband dat je over je knie trekt?

Ja, helpt wel. Die kun je denk ikj gewoon bij het kruidvat ofzo halen.

caroline020

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 14:37

Ik heb zelfs zo'n speciale rijbroek voor endurance, geen problemen meer gehad!

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 14:41

Nicci_2O1O schreef:
Ik heb het niet met plekken op mijn knieen, dus kan je daarmee helaas niet helpen, maar..
Ik heb ALTIJD na het rijden blaren op mijn ringvingers, ook al draag ik handschoentjes, misschien dat iemand daar ook tips voor heeft?

Ik doe dan meestal leucoplast (geen idee hoe je het typt :+) op de plekken waar de blaren komen. Geen gewone pleister! ie gaat schuiven enzo.

floorhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 15:08

ik zou eerst een andere paardrijbroek proberen, misschien daarna andere opties proberen ?

sammie18

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 14:36

Als je het pas sinds kort hebt kan het ook zijn dat je huid ruwer is geworden van de vrieskou, goed insmeren met bodylotion ofzo, dan wordt je huid weer zachter, en dan krijg je ook geen schuurvlekken meer. Hier heb ik in het verleden last van gehad.