Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
duchanguis schreef:Dit is duidelijk een probleem wat gaat ontstaan als je met een opstapje op je paard stapt.
Ik ben een voorstander van opstapjes, krukjes etc. even niet verkeerd begrijpen.
Alle voordelen zijn me bekend.
Maar na enige tijd met een opstapje te hebben gewerkt moest ik een keer op de ouderwetse manier, zonder hulp, opstappen en ik kwam er bijna niet op.
Lenig genoeg, conditie is goed, eigen gewicht normaal, en nog koste het me moeite.
Ik ben maar eens meer zonder hulp gaan opstappen en nu is het probleem weer verleden tijd.
De opstapjes bezorgen je wel luie opstapspieren in de benen.
Mijn idee hierachter was dat wanneer ik er op een verkeerd moment in b.v. het bos versneld moest afstappen dat ik er niet makkelijk meer op kon komen. In het bos staan niet overal hulpmiddelen.
Nu doe ik het op beide manieren, afwisselend.

daffodil schreef:. Eenzijdige belasting is nameljik altijd slecht. Hoe goed en snel je ook opstapt, die belasting is er altijd.
XxXLauwieXxX schreef:jah ik ga aan al die dingen werken die jullie allemaal hebben gezegt!
maar ik word zelf ook uitgelachen in de les...
daardoor voel ik me ook kei klote, ik roep dan ook iedere keer IK BEN PAARD VRIENDELIJK ....
maar ik blijft me poedersuiker voelen...
maar dankjewel voor jullie tips
xx
maar ik kan ook niet zo de veranda oid opstappen mijn knieen trekken dat niet.
)