Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

esmee00 schreef:Door het paard te slaan kun je misschien wel beter rijden maar je raakt ook het vertrouwen kwijt. Uit een boek heb ik iets gelezen dat heeft temaken met longeren: longeer zelf je paard laat haar alleen maar galoperen op alle twee de handen, als ze haar hoofd naar beneden doet, begint te kauwen en haar binnenste oor naar binnen wijst DAN draai je je schouder van haar weg. Ze kan dan zelf terug naar stap gaan en naar jou in het midden lopen ze mag dan zelf kiezen doet ze dit niet ga je weer op nieuw. Komt ze wel naar je toe geef haar dan een klopje en loop dan weg als ze achter je aanloopt heb je haar vertrouwen! Loopt ze niet achter je aan ga je ook opnieuw. Als het goed gaat doe het dan vaker en misschien kan je het een keer zonder touw proberen
Proberen kan altijd!
p.s. pb me ffe als je dit heb gelezen!
. Misschien zou het beter zijn als juliie je meer zouden verdiepen in het paard zelf? Eerst zou ik hem natuurlijk laten nakijken, als daar niks mee aan de hand is, zou je je kunnen afvragen waarom hij dat doet. Misschien is er wel eens iets gebeurd toen je wou opstijgen of heeft hij gewoon in de gaten dat hij er zo vanaf komt en is het wss beetje bij beetje erger geworden?