Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
. Dat gaat er ook niet snel uit en gaat tijd kosten. Het is ook niet erg om nog even op stem te rijden, zodra je je beenhulpen er maar wel bij gebruikt. Dat racen komt mij ook bekend voor. Wat ik doe is zodra hij gaat versnellen proberen terug te rijden, lukt dit niet dan in stap terug. En op de volte zetten, dan moet hij wel rustig draven anders wordt het struikelen. Is het tempo goed, dan weer de hoefslag op.Jackie1298 schreef:Hallo,
De thiedeman hangt zekers niet op knappen, gewoon los en als we klaar zijn haal ik hem er altijd af en mag ze even twee rondjes draven zonder...daarna losse teugel uitstappen..Beenhulpen worden samen met stem gebruikt..Veel gangen wisselen en de voltes ook..Vandaag ging het overigens super...We komen er wel
Jackie1298 schreef:Nou moet ik ook zeggen dat de bak waar we nu in rijden, 10x groter is dan van het pension waar we hiervoor stonden..Misschien heeft dat er ook iets mee te maken. In de vorige bak had ze erg veel moeite met de bochten...
Citaat:dat is haar scheefheid, om die bochten te kunnen maken maakt ze snelheid...anders valt ze...kijk maar eens op http://www.paardenbegrijpen.nl
sjeik schreef:Citaat:dat is haar scheefheid, om die bochten te kunnen maken maakt ze snelheid...anders valt ze...kijk maar eens op http://www.paardenbegrijpen.nl
Neeeeeeeeeeeeee. Zo'n paard kan op lage snelheid prima zonder scheef te gaan om een bocht lopen.
voer je de snelheid op zoals op een drafbaan dan gebruikt het paard middelpuntvliedende krachten. maar in een gewone arbeidsdraf vallen ze niet om. Of je moet zelf zo scheef als een banaan gaan zitten dat je het paard ondersteboven werkt.
Als je een draver koopt pas dan eerst het voer aan. Zo weinig mogelijk krachtvoer en ongeremd ruwvoer.
Ze worden heet gevoerd en met een redelijk lege maag, kwa buikvulling. Geen paard die daar niet heet van wordt.
En van lopen op de baan worden ze minder krom van van rijden in een 20x 40 bak. De bochten op een drafbaan zijn echt heel erg ruim en de bodem ligt ook nog schuin naar binnen toe.
Jackie1298 schreef:Weet je iemand in de buurt van Haarlem?
.Jackie1298 schreef:Hoi,
hmm had al zitten denken aan recht richten...Wij laten haar tegenwoordig (op het vorige pension kon dat niet), even in de paddock los, dan kan ze haar energie even kwijt en is ze lekker buiten. Dat gebeurt 5 dagen per week.