Slofteugels ...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 12:04

A
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 15-07-23 18:59, in het totaal 1 keer bewerkt

xDefinetly

Re: Slofteugels ...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-09 12:08

Okee ;)

Ja de eigenaresse is heel blij dat Penny zoveel aandacht krijgt dus ik denk dat ze dat wel goed vindt :)

Mona2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 12:09

Hoe oud is het paard?

xDefinetly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-09 12:09

nadias schreef:
Er zijn idd nog genoeg leuke dingen die je met je paard kan doen buiten het rijden om. :) Grondwerken, Natural Horsemanship etc.

Ik denk trouwens dat er meer is... Ik ging een keer met haar wandelen langs de dijk, het ging heel hard regenen en ik ging dus maar een klein stukje draven aan de hand. Toen opeens galopeerde ze bokkend en bokkensprongen makend de dijk op naar boven, ze kwam bijna op de autoweg. Ik had haar dan gelukkig nog vast, ik wil er niet aandenken wat er anders had kunnen gebeuren ...

Is het wandelen dan wel verstandig? Er zijn behoorlijk veel auto's en die rijden heel hard in de buurt.

Ze is 8 :)

astridelise

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 12:13

Als Penny verkeersmak is en je gaat op een rustig moment is wandelen heel leuk.
Ik doe wel altijd het hoofdstel om en een extra halstertouw erbij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 12:14

A
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 15-07-23 18:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Mona2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 12:15

Als ze pas 8 jaar is kun je ja nog een hele boel andere dingen met haar doen dan rijden. *D Maar kijk maar voor een goed passende zadel, misschien een wintec, die zijn niet zo duur en je kunt het zadel altijd aanpassen....

xDefinetly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-09 12:19

Ja ze is verkeersmak. Ze is eerst mishandeld, tot de eigenaresse haar kocht. Ze heeft iets van 20 pony's en ze heeft maar 1 keer op Penny gereden, haar vriendin reed haar veel vaker en heeft Penny doorgereden. Alleen meestal buiten, dus in dressuur vindt ze zoiezo moeilijk.

Ja idd. Ik ga zelf ook een ander soort zadel kopen (renzadel), ik droom namelijk al heel lang van de ponyrennen en de eigenaresse vindt dat ook goed dus daar wilde ik graag voor gaan trainen. En zij wil dan ook evt. een tweedehands veelzeidigheids/spring/dressuur zadeltje erbij kopen dat wel past.

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 12:22

een niet passend zadel wordt echt niet passend door een gelpad of een bontje. daarmee verberg je het probleem alleen maar.
laat een zadelpasser komen en laat je adviseren voor een goed passend zadel, tevens zou ik een sportmassagetherapeut voor paarden of een dierfysio of een dierosteopaat naar het beestje laten kijken aangezien er waarschijnlijk al een hoop verkloot is in het lichaam van het paard door het rijden met een niet passend zadel.
ga er alsjeblieft niets extra's van hulpteugels aanhangen om het probleem tegen te gaan. het probleem moet je oplossen door het bij de oorzaak aan te pakken en niet door het met andere middelen te gaan verhullen.

Succes ermee

xDefinetly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-09 12:25

Dankje. De rug zal niet erg verkloot zijn hoor, er is maar 6 keer mee gereden ;)

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 12:30

Goed dat je niet meer met het zadel gaat rijden en dat je niet met de slof aan de gang gaat :) Mss is het een idee om de pony eens na te laten kijken door een osteopaat? Want mss zit er iets vast in de rug van je verzorgpony. Daardoor kan het ook komen dat ze niet nageeflijk wordt.

xDefinetly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-09 12:32

Ja, ik zal het allemaal de eigenaresse voor leggen.Slofteugel komt er alleen als ik ook longeerles erbij neem ;)

Wat ik me nou wel afvraag, waarom bokt ze in godsnaam zo op het gras? :o Ook als ik ernaast loop zonder zadel of wat dan ook. In stap, draf en extreem in galop bokt ze dan.

Mona2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 12:33

Als je een adress van een hele goed osteopaat moet hebben zeg het maar....

Mona2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 12:35

nadias schreef:
Ja, ik zal het allemaal de eigenaresse voor leggen.Slofteugel komt er alleen als ik ook longeerles erbij neem ;)

Wat ik me nou wel afvraag, waarom bokt ze in godsnaam zo op het gras? :o Ook als ik ernaast loop zonder zadel of wat dan ook. In stap, draf en extreem in galop bokt ze dan.

Misschien heeft ze pijn aan de hoefen en wil liever op harde grond lopen of ze denkt gewoon gras leuk ik wil rennen en spelen....

astridelise

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 12:36

Je kan ook zelf kijken of Penny gevoelig is op de rug.
Je pakt de schoft tussen duim en wijsvinger en dan met 1 beweging ga je zo langs haar rug naar de staart.Je geeft dan een klein beetje druk langs haar wervelkolom. Je merkt vanzelf wel aan haar als zij dat niet prettig vindt.

xDefinetly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-09 12:38

Dat kan wel wat het gras betreft ... maar ze wil niet op de harde grond, dan wijkt ze naar de zachte grond.

@ Mona, als je er eentje kent in de buurt zou ik graag zijn adres willen hebben, dan kan ik hem doorgeven.

@ astridelise, dat zal ik zeker proberen ;) Ze heeft een vlakke rug en een brede schoft dus dat zal even goed zoeken zijn

maaikedewit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 12:39

Het is mij verkeerd aangeleerd (spelen met je teugels, zagen en kneden).

Ik vind dat dat zeker niet de verkeerde manier is, behalve het zagen dan!!
Maar zachtjes vragen is niet erg hoor vind ik!
Maar waarom wil je er een slofteugel aanhangen dat het zadel dan beter past?
dat snap ik niet helemaal?

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 12:41

astridelise schreef:
Je pakt de schoft tussen duim en wijsvinger en dan met 1 beweging ga je zo langs haar rug naar de staart.Je geeft dan een klein beetje druk langs haar wervelkolom. Je merkt vanzelf wel aan haar als zij dat niet prettig vindt.

Maar dan moet je alleen geen kleinzerigpaard hebben. Mijn pony zal niet snel een kick geven, daarom laat ik haar binnenkort voor de zekerheid een keer nakijken :)

Mona2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 12:41

[quote="nadias"]@ Mona, als je er eentje kent in de buurt zou ik graag zijn adres willen hebben, dan kan ik hem doorgeven.

Ik vraag mijn ostheopaat wel naar een goede in jouwn buurt, denk niet dat ze zoveer gaat.........

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 12:42

Laatst bijgewerkt door capopjekop op 30-12-09 12:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Mona2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 12:43

astridelise schreef:

Ja dat kan wel, maar niet vergeten dat het ook aan de benen of knien kan liggen en dan kom je zo ook niet verder.....

xDefinetly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-09 12:46

Dankjullie allemaal.

@maaikedewit, ik wil geen slof gebruiken met rijden, ze raadden me aan om met slofteugel te longeren en evt. te rijden. Om haar rug eronder te laten zetten tijdens het longeren :)

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 13:06

Er zijn zoveel leuke dingen naast rijden, daarmee kun je haar ook gehoorzamer, gespierder en leniger maken. Misschien ke je eens zoeken op werk aan de hand (vanuit klassieke rijkunst) en vrijwerken en grondwerk uit de natural horsemanship. Wie weet zit er wel een leuke lesgever in de buurt die het combineerd. Kan je iig mijn instructrice aanraden, weet dat die nog meer klantjes in haarlem heeft dus als je meer wilt weten mag je pben.

xDefinetly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-09 13:17

Dat zou ik graag willen :) Zit ze ook op bokt

maaikedewit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 18:35

nadias schreef:
Dankjullie allemaal.

@maaikedewit, ik wil geen slof gebruiken met rijden, ze raadden me aan om met slofteugel te longeren en evt. te rijden. Om haar rug eronder te laten zetten tijdens het longeren :)

okj