Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
sanne_chess schreef:maaike ;
dat lukt niet.. ze loopt net zo hard op me af als ze me af kat..
en als ik dr wil aaien.. draait ze om.. beweeg ik.. draait ze om.

Minjon schreef:Mandietje,
ben het helemaal niet met jou eens.
Je had ook zon *****pony?
Pardon?
Het ligt ALTIJD aan de ruiter/baas/ed.

Bienotje schreef:De pony is niet happy, zelf wordt je er ook niet happy van. Ga op zoek naar een manier om je hobby uit te oefenen die voor jouw ook plezierig is..
Beetje simpel gezegd, maar als het niet klikt met een pony kun je tot in de treuren toe blijven aanhalen dat het niet lukt en dat het je spijt tot je er zelf gefrustreerd van raakt. Maar waarom en wat schiet je ermee op. Doorzettingsvermogen is heel wat waard. Maar tot hoever, bedenk in ieder geval eens of dit beestje jouw wel ligt qua karakter en gewoontes
llindaaa schreef:Is er wel een klik tussen jullie? Een paard moet het toch leuk vinden om bij je te zijn, het lijkt me niet echt dat ze het wil...
Of ze is gewoon lastig en wil je pesten, of ze is braaf zodra ze het halster om heeft omdat ze weet dat ze dan toch niets meer kan(niet ontsnappen)?
Wat je ook zou kunnen doen is een cirkeltje afzetten en een opening houden zodat ze er in kan lopen. Dan de opening van buitenuit dicht maken en in het midden gaan staan met een zweep en net zo lang haar rond drijven tot ze haar hoofd naar beneden doet, staart ontspannen laat hangen en gaat kauwen (verschilt per paard wat ze doen). Dan haal je de druk weg en leg je de zweep voorzichtig neer, zonder geluid. Je draait je een kwartslag en kijkt haar niet meer aan. (blijf wel meedraaien) Als het goed is gaat ze nou langszaam naar stap en wordt ze nieuwschierig, loopt ze naar je toe, steek heel langzaam je hand uit en draai je langzaam om (let op: dit moet je wel snel genoeg ondernemen anders is de intresse weg. Dan aai je haar over haar hals en sla je een touw om de nek en doe je rustig het halster om. Nou begin je tegen haar te praten. Zo ontwikkel je een 'kudde' waarin jij de leider bent. Jij moet hier dominant zijn.
Nou doe je normaal alsof er niets aan de hand is.
Misschien werkt dat?
Minjon schreef:llindaaa schreef:Is er wel een klik tussen jullie? Een paard moet het toch leuk vinden om bij je te zijn, het lijkt me niet echt dat ze het wil...
Of ze is gewoon lastig en wil je pesten, of ze is braaf zodra ze het halster om heeft omdat ze weet dat ze dan toch niets meer kan(niet ontsnappen)?
Wat je ook zou kunnen doen is een cirkeltje afzetten en een opening houden zodat ze er in kan lopen. Dan de opening van buitenuit dicht maken en in het midden gaan staan met een zweep en net zo lang haar rond drijven tot ze haar hoofd naar beneden doet, staart ontspannen laat hangen en gaat kauwen (verschilt per paard wat ze doen). Dan haal je de druk weg en leg je de zweep voorzichtig neer, zonder geluid. Je draait je een kwartslag en kijkt haar niet meer aan. (blijf wel meedraaien) Als het goed is gaat ze nou langszaam naar stap en wordt ze nieuwschierig, loopt ze naar je toe, steek heel langzaam je hand uit en draai je langzaam om (let op: dit moet je wel snel genoeg ondernemen anders is de intresse weg. Dan aai je haar over haar hals en sla je een touw om de nek en doe je rustig het halster om. Nou begin je tegen haar te praten. Zo ontwikkel je een 'kudde' waarin jij de leider bent. Jij moet hier dominant zijn.
Nou doe je normaal alsof er niets aan de hand is.
Misschien werkt dat?
Kort gezegt.. join up.
Ik ben wel eens naar clinics/show van monty geweest.. maar bella word echt boos als je een zweep hebt...
En dát is het probleem.. daar weten we geen oplossing voor..
) Als je haar eindelijk een keer te pakken krijgt moet je het haar zo naar haar zin maken dat ze de volgende keren mischien denkt: Hmmm, dat is zo slecht nog niet. Gewoon een keertje niet werken en lekker masseren met je borstels. Daarna een beetje wandelen en wat gras eten aan de hand mischien? Ik weet niet hoe je het altijd doet maar ik hoop dat ik je kan helpen! Heel veel succes ermee in ieder geval!