Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Don_Zhivago schreef:houd er wel rekening mee dat een flinke wormen besmetting ook effect heeft op de conditie..
daarnaast is het schadelijk voor zijn gezondheid, dus ik zou zsm aan de eigenaar navragen wanneer hij zijn laatste wormenkuur heeft gehad??

capopjekop schreef:Ik ga met de rest mee, laat hem eerst afvallen. Als hij teveel voer krijgt dan dit rustig afbouwen (dat is dan wel de taak van de eigenaar). Ga veel wandelen en longeren. Mijn shet was ook altijd erg sloom met rijden, toen ze gewicht kwijt raakte, werd ze veel enthousiaster met rijden en ook actiever.

EngeltjeS schreef:ik zal eerst conditie kweken als ik jou was, en niet meteen sporen gaan kopen om hem voorwaarts te maken.
de pony is niet voor niets zo dik, en traag. hij heeft heel wat mee te sjouwen!
Mijn tip voor jou: wandel gewoon eens 2x in de week met hem aan de hand, een paar km of rondjes. van stappen worden ze niet moe, en de spierpijn is vaak minder dan dat je gaat rijden (incl. draf en galop!)
rustig opbouwen dus
plokkie schreef:Ik zou hem op een dieet zetten,voordat je hem met die VERSCHRIKKELIJKEsporen gaat confronteren.
maar misschien voelt hij je hulpen gewoon niet(als hij zo goed kan springen,zal hij toch zo dik niet zijn)
groetjes en succes
Don_Zhivago schreef:en nog met de eigenaar gepraat over de ontworming??