Ik had het met een vzpony. Idioot ging achteruit de dijk af, of daar nou prikkeldraad stond of niet.
Eerste keer schrok ik me dood, levensgevaarlijk. Toen ze het de buitenrit daarop weer probeerde (aangeleerd van vorige verzorgers, ochjee arm paard ben je bang nou dan nemen we een andere route...
) ben ik gewoon even heel pissed geworden. De link achteruit lopen = zweepslagen op m'n donder, was heul heul heul snel gelegd.
Het blijft echter een ietwat nerveus paard buiten, en dat is echt niet erg hoor. Ze mag echt wel stoppen, kijken of even opzij springen. Maar daar blijft het dan ook bij! Ze schrikt even, ik zet haar met d'r neus bovenop het enge voorwerp (tenzij ze zelf al doorhad dat het niet eng was), en dan gaan we weer vrolijk verder, lekker relaxt aan een lang teugeltje.

Dus gewoon rijden, is iets eng, even met de neus d'r bovenop zetten, en dan weer gewoon verder. Schrikt hij de volgende keer weer van dat voorwerp, dan kun je ervanuitgaan dat je in de maling genomen word.

Was al op grote concoursen geweest, en dan stonden er opeens bij wedstrijdje hier in de buurt een bloembak aan de kant en vol in de rem