Hoofd omhoog gooien (ja knikken) bij aannemen teugels

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_aussi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-09 14:34

hyppolyte schreef:
Ik concludeer dat omdat jij het had over nageeflijkheid als je de teugels aanneemt. Nageeflijkheid komt vanuit ontspanning en daar hoort met het hoofd schudden niet bij, dus moet je eerst het probleem oplossen en daarna pas over nageeflijkheid gaan denken. Hoofd schudden heeft trouwens ook vaak met gebrek aan balans te maken.

Wel verstandig dat je niet doorgaat met de koop :j.

Ik snap wat je bedoelt idd, ook met losse teugels kunnen ze nagefelijk lopen. Dit deed hij ook, hij zakte met zijn hoofd,, maar dan ineens begint hij weer te schudden. Ook al kom je niet aan de teugels. Alleen op het moment dat je ze aanneemt, dan schud hij meer.

hyppolyte

Re: Hoofd omhoog gooien (ja knikken) bij aannemen teugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 15:04

In principe wel ja, kijk dat je durk hebt is niks mis mee, maar er gaan zoveel mensen de fout in omdat de nadruk altijd maar op aan de teugel rijden ligt en niet meer op de ontspanning. Maar ik denk dat het vooral een balansprobleem is. Ik heb het ook wel eens gehad met een jong paard, die deed ook wel eens schudden, die moeten zelf leren lopen, dus lekker ontspannen gereden worden zonder teveel druk. Als ze eenmaal lekker lopen en leren hoe ze ontspannen kunnen lopen, dan houden ze over het algemeen wel op met schudden.

Pieder

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 15:06

Mijn paard deed dit ook altijd. Ik ben sinds kort begonnen met rechtrichten en wonderwel is het helemaal over. Waarschijnlijk was ik (onbewust) toch te strak met mijn handen. Ze geeft nu mooi na zonder constante teugeldruk, echt geweldig!

ascannenburg

Re: Hoofd omhoog gooien (ja knikken) bij aannemen teugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 23:00

Succes met je zoektocht verder! Hoop dat je een leuke andere pony tegenkomt