midgie schreef:Is idd erg fijn als je rijd en je hebt niets in je handen en je kan heel veel op je zit schakelen, probeer wel het contact te onderhouden.
Op de foto`s mag hij wat meer met zijn neusje naar voren, maar veel jonge paarden duiken erachter , dus werk daar wat meer aan.
Het hals strekken vind ik wat minder, dan loopt hij heel erg op de voorhand, dus hou bij het hals strekken ook de achterhand onder de massa, je zou wat meer stelling mogen vragen bij het hals strekken,
Maar vergeet bovenal niet dat het paard nog maar 4 is , maak het niet te moeilijk voor hem.
Hey midgie,
Het is idd ook een erg fijn gevoel om zo te kunnen rijden. Je loopt alleen snel het risico dat je te weinig eraan rijdt, omdat het allemaal zo vanzelf lijkt te gaan.
Dat hij met het neusje er meer uit mag dat klopt ook, dat is ook beetje het probleem van het te lossen contact, omdat hij mijn hand te weinig opzoekt.
Vind sowieso dat halsstrekken erg veel op de voorhand lijkt, als je ze bovenin hebt kan je toch makkelijker paard beetje meer bergop laten lopen. Op deze foto heb ik hem meer in de wedstrijdhouding:
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-II68EME7.jpg, maar ook hier zit hij net op het randje kwa loodlijn.
Ben het helemaal met je eens over dat je een jong paard niet moet overvragen. Dat probeer ik ook zeker niet. Heb hem vorig jaar maar 2 -3x per week gereden en van de zomer rustig aan gedaan. Veel buitengereden. Nu we weer naar de manege moeten is het meer therapie voor hem dan rijden, omdat er van alles om hem heen gebeurd waar hij niks van wil missen. We hebben in ieder geval geen blind paard gekocht
. Wil hem van de zomer ook pas mee gaan nemen op wedstrijd en dan is hij 5jaar, dus dat lijkt me wel mooie leeftijd. Die foto's zijn tijdens een concours gemaakt toen ik HC mocht starten.