Maar als ik dat ga doen ben ik 14

Maris89 schreef:Ik ben te goedgelovig. En mijn antwoord was niet kattig bedoelt, maar ik zou het zelf niet eens aandurven om op jouw leeftijd een pony in te rijden.
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
,hanny_jelke schreef:ik zou het samen met iemand doen die het al vaker heeft gedaan.
dan weetje zeker dat je het goed doet en je doet ervaring op
.Monica_1987 schreef:Wat je nu alvast zou kunnen doen. Om met mensen mee te lopen die paarden zadelmak maken en inrijden. Daar kun je ontzettend veel van leren. En tja de ene persoon zal het nooit "kunnen" terwijl de andere dat wel genoeg "gevoel" voor hebt.
Je hebt nu nog zo'n 3 jaar. Dus als je het echt van plan bent zou ik je er nu al in gaan verdiepen zodat je veel kan leren van andere.
.
knollentuin schreef:Zorg er idd voor dat je hulp krijgt en je verdiept wat er allemaal bij komt kijken en sorry ik zal nu wel als je moeder klinken[mijn eigen dochter is ook 11] maar je denkt er ws meer vanaf te weten dan je eigenlijk echt kan.vraag iemand volwassen om te helpen
Sassii schreef:Ik ga ook samen werken met iemand misschien.
Ik ga sowieso iemand vragen om mee te helpen (als het echt niet lukt!)NHevaVD schreef:Zoek AUB iemand die er écht verstand en ervaring in heeft en ga zelf niet aanklooien met zo'n jong dier,
beide onervaren lijd niet écht tot een succes

. Gelukkig duurt het nog 3 jaar xd.NHevaVD schreef:Jep. Snap dat je 't graag zelf wil ondervinden hoor, begrijp me niet verkeerd. Maar om dit, als onervarene, te gaan proberen
op een jonge pony vind ik het verkeerd. Werk bijvoorbeeld samen met een persoon die dit vaak doet en ervaring hierin heeft en
vraag om enkele dingen mee te mogen doen of te mogen proberen, welliswaar onder begeleiding. Zo
doe je toch 't één en ander zelf maar kan er ingegrepen worden wanneer 't drijgt fout te gaan

De één heeft een nog grotere mond dan de ander

Sassii schreef:Bedankt
Jij geeft tenminste nog es normaal antwoordHawai schreef:tegen de tijd dat je mag gaan voorbereiden voor het inrijden ben je 3 jaar verder en ben je 14 jaar.
Dus nog 3 jaar de tijd om alles over inrijden te zoeken op het internet of door boeken te gaan lezen.
Verder zou ik het veulentje gewoon heel veel in de hand nemen, lekker kroelen en aan een halstertje laten wennen en laten wennen aan het meelopen aan het halstertje.
Mocht het over 3 jaar er echt van komen dat jullie het willen inrijden doe dit dan met hulp van iemand die er echt heeeeeeeel veel van af weet.