Toen ging ik opstappen en natuurlijk eerst aansingelen! En toen stapte ik op, en ja hoor, meneer loopt weg, ik zet hem stil en vraag een back up, meneer gaat steigeren! nee, dit ligt niet aan het zadel, want dit deed hij van voren nooit! dit is een paar weken aan de gang! Oke, mijn moeder vind dat erg eng als mijn pony steigert, want hij kan zijn evenwicht verliezen etc etc etc, dus doe ik die oefening dan ook niet! Vervolgens rijd ik gewoon weg, wat voltes en dan moet ik om hem los te rijden rondjes maken en mijn hand dus een beetje naar achteren plaatsen en hij daar dan zegmaar rondjes omheen maken, in de les doet meneer dit erg goed, maar als ik alleen met het boefje ben dan doet hij helemaal niks en begint te steigeren

, die oefening kon ik dus OOK al niet meer doen, toen ging ik aan draven, meestal HANGT hij ook, maar dit viel dit keer nog mee ook! wat een wonder, daar was ik dus best wel trots op, later wou ik dus een galopje doen en aanspringen bij A op de volte, zo gedaan, krijg ik eerst een raar bokje iets, en dan gaan we verder.. en dan komt het, mijn paard kan niet regelmatig galoperen, dan gaat hij te sloom en dan weer te snel, nog een probleem!! Toen had ik hem terug gevraagd naar de draf omdat hij toch wel wat vervelend begon te doen, toen kwam het ergste van die dag, ik ging aangalloperen bij c, en mijn pony gaat bij de hoek die hij niet zo leuk vind in 1 keer afsnijden en NEEMT me toch een vaart naar de andere x, ik kon niks anders doen dan een beetje bang zitten te piepen ( heel sachtjes niemand kon het horen ) en hem laten gaan, want hij is dan zo sterk en hard, je KAN hem niet omtrekken of wat dan ook! toen dacht ik, omg, hij gaat door het draad, maar gelukkig niet, toen was ik heel erg boos en verdrietig en stonden de tranen in mn ogen, toen gingen we terug, liep niet door, dus uit frustratie een heeeel klein mini tikje, wat doet meneer, krijg meteen een dikke steiger. Toen barstte ik in tranen uit en liep aan de overkant en heb daar wel 5 minuten staan janken, wat moet ik met mijn pony? dacht ik! Iedereen op bokt en HN zie ik vrolijk met zijn pony rijden en plezier hebben, en mijn pony luisterd nooit naar mij, en het erge is nog, ik doe heel erg mijn best en ben al maanden met hem bezig, maar het blijkt dus voor niks te zijn geweest! En het zal VAST wel weer aan mij liggen, want bij mijn lesgeefster doet hij gewoon normaal, eerst probeert hij wel uit, maar na 5 minuten is het allemaal klaar.
Ik weet echt niet wat ik met zon pony moet..