Groot probleem..

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

mysecrets

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 13:49

Ik vind het echt heel banketstaaf hoe je over haar praat, dit is een openbaar forum en zij kan dit ook lezen... Hoe zou jij het vinden als dit over jou wordt gezegd? Denk niet dat jij een vriendin te noemen bent voor haar, want als jullie echte vriendinnen zijn kan je hier toch over praten en hoef je haar niet voor mishandelaar uit te maken. Bovendien vind ik dat je errug arrogant overkomt, maar dat kan aan mij liggen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 13:51

ze is waarschijnlijk gewoon onzeker. mischien is het beter als ze even met een volwassene er over praat. neem aan dat haar ouders ook weten dat ze der steeds af valt. en dat hun dan ook les adviseren!?

jillyz199

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-09 13:53

Wij zijn arrogant met het paarden gebied. Wat arrogantie is allemaal goed in de paardensport. En oke nee het is niet aardig dat we dit zo zeggen maar er zijn ZOVEEL forums waar ze over mensen 'roddelen'. En het is een super lieve meid, maar ik wil gewoon tips! En over dat mishandeling, nee.. dat weet ik niet. Maar zoiets denken we. We maken gewoon ons zorgen over de tinker.

jillyz199

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-09 13:54

Alou schreef:
ze is waarschijnlijk gewoon onzeker. mischien is het beter als ze even met een volwassene er over praat. neem aan dat haar ouders ook weten dat ze der steeds af valt. en dat hun dan ook les adviseren!?

Haar ouders zeggen het altijd tegen haar. Maar ze neemt het gewoon niet aan. Erg stom, want ze valt er af, en is zo haar nek bijv. gebroken.

mysecrets

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 13:56

Helemaal als je het denkt zet je het niet hier, zoiets kan je pas doen als je het zeker weet... Ik vind het echt niet netjes om dat over een vriendin op internet te kwakken, waarschijnlijk mensne die jullie kennen weten over wie het gaat en dan hoort ze het wel, dan hoeven jullie der niet meer te helpen want als dit bij mij zou gebeuren zou ik er helemaal klaar mee zijn... Als je je zorgen maakt ga je met je vriendin praten en zet je het niet openbaar op internet... En blijf lekker arrogant in de paardenwereld als dat goed is, ken meer mensen die afknappen hoor op dat arrogante gedoe... Maar goed wie ben ik...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 13:57

jillyz199 schreef:
[***] schreef:

Haar ouders zeggen het altijd tegen haar. Maar ze neemt het gewoon niet aan. Erg stom, want ze valt er af, en is zo haar nek bijv. gebroken.

dan vind ik het onverantwoord van die ouders dat ze der gewoon door laten gaan. hoe oud is het meisje in kwestie?

jillyz199

Re: Groot probleem..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-09 13:57

14. Dus net zo als mij. Lysanne is 15.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 13:58

Ik zou eens goed nadenken over dat eerste zinnetje in je laatste reactie, als je op 14 jarige leeftijd al denkt dat je allemaal beter kan en je niets meer kan bijleren.
Het feit dat je je vriendin openbaar beschuldigt van mishandeling is al een goed voorbeeld dat je nog veel moet leren.
En het is toch niet omdat anderen roddelen dat jij het ook moet doen, zoals het gezegde: als iemand uit het raam springt, doe jij dan dit ook?

jillyz199

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-09 14:00

Laurabyoux schreef:
Helemaal als je het denkt zet je het niet hier, zoiets kan je pas doen als je het zeker weet... Ik vind het echt niet netjes om dat over een vriendin op internet te kwakken, waarschijnlijk mensne die jullie kennen weten over wie het gaat en dan hoort ze het wel, dan hoeven jullie der niet meer te helpen want als dit bij mij zou gebeuren zou ik er helemaal klaar mee zijn... Als je je zorgen maakt ga je met je vriendin praten en zet je het niet openbaar op internet... En blijf lekker arrogant in de paardenwereld als dat goed is, ken meer mensen die afknappen hoor op dat arrogante gedoe... Maar goed wie ben ik...

Doen we! En het is niet aardig nee maar wel het beste voor de tinker. En vriendin vriendin, dat is het niet helemaal, kennis. En we zetten de namen dr niet op dus. D'r zijn wel meer mensen die niet op les zit en een tinker heeft.

jillyz199

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-09 14:01

chanel1985 schreef:
Ik zou eens goed nadenken over dat eerste zinnetje in je laatste reactie, als je op 14 jarige leeftijd al denkt dat je allemaal beter kan en je niets meer kan bijleren.
Het feit dat je je vriendin openbaar beschuldigt van mishandeling is al een goed voorbeeld dat je nog veel moet leren.
En het is toch niet omdat anderen roddelen dat jij het ook moet doen, zoals het gezegde: als iemand uit het raam springt, doe jij dan dit ook?

Het ligt eraan wie dat doet ja.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 14:02

Dat je haar gevraagd hebt om met jullie op les te gaan is goed bedoeld maar precies wat ze waarschijnlijk niet wil.

Door jullie 'bemoeienissen' wordt zij waarschijnlijk alleen maar onzekerder. Dus geen hulp aanbieden maar wachten tot ze er om vraagt. Niet vragen of ze mee wil naar les, ze kan beter zonder jullie gaan dan hoeft ze ook niet met jullie te vergelijken qua niveau.

Over dat mishandelen. Ik neem je dat echt kwalijk dat je dat hier neer zet. Dat zijn beschuldigingen die je niet zo maar even doet vind ik.
Zelfvertrouwen is goed, arrogantie komt je uiteindelijk mee op de koffie.

Dat de pony anders reageerd op haar dan op jullie is waarschijnlijk onzekerheid van haar.
Een paard is een spiegel wat dat betreft en weet snel bij wie hij wel of niet wat kan doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 14:04

dit gaat echt nergens meer over. en bovendien. je heb allemaal foto's met jou pony's staan en jou naam en de naam van die andere vriendin staan der wel bij. dus of je nou wel of niet haar naam er bij zet. dat maakt niet zo veel verschil meer

Clyde

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 14:05

Mag ik vragen waarom jullie aan mishandeling denken? Hebben jullie daar aanwijzingen voor?

Het kan zijn dat het niet zo goed klikt tussen die twee of dat ze angstig is. Er zijn meer mogelijkheden waarom een paard niet goed reageert op de ruiter.

jillyz199

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-09 14:07

Onzekerheid is ook de ding waarom ze niet op les gaat volgens mij.

Marian0557

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 14:07

Wat zijn jullie goede ruiters zeg!
Ga zo door, als jullie goede ruiters zijn, weten jullie ook wel hoe je dit probleem moet oplossen, heb je bokt niet voor nodig.

Want goede ruiters weten alles over zulke problemen hoor!!

jillyz199

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-09 14:08

Alou schreef:
dit gaat echt nergens meer over. en bovendien. je heb allemaal foto's met jou pony's staan en jou naam en de naam van die andere vriendin staan der wel bij. dus of je nou wel of niet haar naam er bij zet. dat maakt niet zo veel verschil meer

Dit is ONZE keuze!! Dat jij het niet voor een paard wil opnemen, dat doen wij wel. We zoeken gewoon tips/

mysecrets

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 14:08

@ Alou, precies, mensen uit de omgeving die die 2 meiden kennen, kunnen de 3e naam van het meisje met de tinker er zelf wel bij bedenken!

mysecrets

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 14:09

Prima dat jij het opneemt voor het paard, maar je zet hier iemand behoorlijk voor schut, terwijl dat meisje misschien het beste voor heeft met haar tinker, misschien moet ze nog veel leren, maar om te zeggen dat je denkt dat ze hem mishandeld, weet je het nou zeker oke..... maar dat je het op internet zet, kan ik met me hoofd NIET bij.

Hahaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 14:10

Marian0557 schreef:
Ga zo door, als jullie goede ruiters zijn, weten jullie ook wel hoe je dit probleem moet oplossen, heb je bokt niet voor nodig.

:D Dat dacht ik nou ook :D

jillyz199

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-09 14:10

Clyde schreef:
Mag ik vragen waarom jullie aan mishandeling denken? Hebben jullie daar aanwijzingen voor?

Het kan zijn dat het niet zo goed klikt tussen die twee of dat ze angstig is. Er zijn meer mogelijkheden waarom een paard niet goed reageert op de ruiter.

Hij is iets aan de dunne kant. Maar niet exstreem. En is heel anders in de stal, zit helemaal in het hoekje als je zij er aan komt. En als wij komen kijkt ie gewoon blij.

jillyz199

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-09 14:11

Hahaatje schreef:
Marian0557 schreef:

:D Dat dacht ik nou ook :D

Ja klopt. :)
Niet alle goede leraren weten een vraag op een antwoord.

Marian0557

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 14:13

jillyz199 schreef:
Marian0557 schreef:

Ja klopt. :)
Niet alle goede leraren weten een vraag op een antwoord.

Goede amazone's hebben altijd wel ergens een antwoord op, en anders vragen ze het aan een andere proffesional, maar NIET via bokt.

Ook wel een beetje zielig vind ze zelf ook niet, als je overal een excuse voor bedenkt ?
Laatst bijgewerkt door Marian0557 op 03-12-09 14:13, in het totaal 1 keer bewerkt

jillyz199

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-09 14:13

Tuurlijk niet.
We maken nergens een excuus voor. Het is werkelijkheid.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 14:18

Wat een reltopic..
TS: vrijwel iedereen zegt dus dat je je er niet mee moet bemoeien, is dat tot je doorgedrongen (aangezien je zo'n beetje overal op reageert behalve daarop..)?

Brilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 14:18

Als je vriendinnen bent, bespreek je dit met elkaar ipv hier op bokt. Daarbij kom je met een echt gesprek ook verder.
Als jullie vriendin niet op jullie ,, goede,, bedoelingen zit te wachten, kun je ook besluiten je er maar niet meer mee te bemoeien, aangezien het niet jullie paard is.
Maar ja,,,,,denk dat jullie dat goede gesprek waarschijnlijk niet willen, want dan kunnen jullie niet meer op HAAR pony laten zien hoe geweldig goed jullie zijn.