.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Amaretto27

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-09 17:41

@lies21, jij zegt dat je mijn post hebt gelezen, waarom zeg je dan dat ik hem naar een professionele stal moet brengen terwijl hij eigenlijk geen mensen vertrouwd :)
Laatst bijgewerkt door Amaretto27 op 02-12-09 17:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Amaretto27

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-09 17:42

Fiffill schreef:
Een paard hebben dat alleen jouw vertrouwd is al niet handig - zou je daar niet eerst aan gaan werken?

daar ben ik al mee bezig en in gewoon omgang vertrouwd hij mensen wel.
maar als ze met hem moeten gaan werken, dan vertrouwd hij het gewoon niet.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 17:42

Omdat je eerst daaraan zou moeten werken zodat hij goed opgeleid kan worden door iemand die dat goed kan. Ik denk dat lies21 dat bedoeld.
Laatst bijgewerkt door Fenrir op 02-12-09 17:42, in het totaal 1 keer bewerkt

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 17:42

Amaretto27 schreef:
Nee, nou ik schaam me er ook heus niet voor. Het zelf wel genoeg kennis om hem te beleren, maar als je een paard hebt die alleen jou vertrouwd, gaat dat in je eentje wat moeilijk he! Dus vandaaar mijn vraag, maar als je dan al meteen in de eerste reactie's krijgt van wat voor vreemde vraag het is, nou laat maar dan!

net wel!!! :j
mijkn 3jarige vertrouwd mij door en door, daarom nam ik haar net aan de longe omdat ze dan kalmer was

Sabin_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 17:43

Amaretto27 schreef:
Nee, nou ik schaam me er ook heus niet voor. Het zelf wel genoeg kennis om hem te beleren, maar als je een paard hebt die alleen jou vertrouwd, gaat dat in je eentje wat moeilijk he! Dus vandaaar mijn vraag, maar als je dan al meteen in de eerste reactie's krijgt van wat voor vreemde vraag het is, nou laat maar dan!
Jammer dat je zo snel opgeeft..!
Je weet toch hoe mensen kunnen reageren op bokt? En jij kan het ook verkeerd interpreteren.

Zulke reactie's kun je verwachten. En die mensen vragen alleen maar om duidelijkheid, zodat ze jou kunnen helpen!

criollolover

Re: .

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 17:44

nou ts, zet je je topic nog terug?

Daantjee12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 17:45

ik zou wel heel het verhaal willen lezen, maar er valt neit zo veel te lezen :n Er zijn nog meer mensen die ook antwoord kunnen geven.
Zoals ik heb begrepen, vind ik ook dat je eerst je paard ook andere laat vertrouwen.
Jammer dat je het zo snel opgeeft :n

Marian0557

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 17:46

De haflinger van mij vertrouwd ook alleen mij, maar daarom laat ik hem steeds meer met andere mensen werken, bijvoorbeeld me dochter longeert 'm, me vriendin stapt met 'm.
Ze moeten het leren, en op deze manier berijk je er niks mee.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 17:50

Laat je paard eerst wennen aan een goede instructeur die je kan helpen met beleren.

Andere optie, jij ernaast.. iemand anders erop..

Is ook voor de toekomst zeer praktisch als je paard meerdere mensen vertrouwd, stel je bent ziek of hebt 2 gebroken benen of zo (hopelijk gebeurt dat nooit), dan moet toch iemand voor jou je paardje doen. Is dan wel fijn, dat je paard daar ook mee overweg kan.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 18:23

ik zou ook iemand er bij halen die jou kan helpen laat die voorzichtig bij jou paard laat hem/ haar het paard voeren als jij longeerd etc laat diegene bij jou staan etc.
Als het paard jou vertrouwd zal deze het binnen een paar dagen moeten aannemen als er een ander bij komt. Als jij (de leider) er geen probleem van maakt zal het paard dit ook niet doen.
Ik heb zelf een jaarling die erg eenkenig is maar als ik er bij ben accepteerd ze mensen veel sneller want ik reageer niet met angst of agressie naar die mensen dus waarom zou het paard dit dan wel doen.

Ik weet niet of het paard misschien niet zo'n leuke herrinering heeft aan mensen maar ook die paarden zullen vreemdedn vertrouwen met veel geduld.

Zorg dat je paard ook gewent raakt aan andere mensen. Je kunt best alleen een paard beleren mits je goed weet wat je doet en overal een oplossing voor weet jou probleem is erg lastig want je paard snapt niet hoe hij vooruit moet dit kun je dus leren door iemand anders te laten helpen met stem en of lichaams hulpen zoals jij hem hebt geleerd

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 18:33

Jammer dat je je eerste bericht hebt verwijdert, want daar zouden een heleboel mensen van kunnen leren.

Er wordt veel te licht gedacht over het zadelmak maken en verder opleiden van paarden.
Als je het niet zelf kunt, moet je het uit handen geven. Een paard dat eenkennig is, zal eerst een andere persoon op de grond moeten leren vertrouwen. Gun het paard de tijd, en gun het paard een goede opleiding...

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 18:37

Wat ik doe met wantrouwende dieren, ik ben er zelf altijd bij, leer ze dat ze mij kunnen vertrouwen en ook als er iemand anders bij is. Dat diegene erop kan hangen als ik aangeef dat het kan, maar ik diegene ook weg kan sturen. Zo doe ik het ook naar andere paarden, als ze bang zijn van een stuur ik die weg en mag het paard achter mij aan erlangs. Belangrijk is dat jij zijn vertrouwen niet schaadt en hem beschermt met je leven maar ook duidelijk aangeeft wat wel en niet goed is, ook naar hetgeen hij bang voor is.

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 20:18

Als je paard alleen jou vertrouwt zou ik hem júíst wegbrengen en door een ander ervaren iemand laten beleren.
Als je dat desondanks zelf aan gaat pakken krijg je misschien een paard dat is ingereden door jou, maar iemand anders kan er straks niet op. En wat als hij weg moet, dan krijg je hem niet verkocht en is het zogenaamd een onhandelbaar paard. :j

Dus ik ga mee met het advies om je paard wat meer vertrouwen in anderen te leren. Succes ermee.

Corally_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 20:50

Fiffill schreef:
Omdat je eerst daaraan zou moeten werken zodat hij goed opgeleid kan worden door iemand die dat goed kan. Ik denk dat lies21 dat bedoeld.

Dat bedoel ik inderdaad, en je helpt het paard er ook niet mee on dat vertrouwen alleen in jou ook nog eens te gaan versterken door alles alleen te gaan doen!!
Paard zal toch moeten leren om mensen te vertrouwen... Wees verstandig en haal goede hulp[ of breng hem weg. Als jij deze vraag al op bokt moet gaan stellen ben je er duidelijk niet aan toe om een paard in te rijden laat staan op te voeden!

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 22:04

Ik zet een slotje op dit topic. TS heeft de openingspost verwijderd.