sportpaarden, hoe vaak train je ze per week?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Pat_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 11:01

Froexiie schreef:
_Pat_ schreef:
Vind persoonlijk erg veel 1,5 uur intensief rijden..

Ik bekijk het altijd per dag. Als ze donderdag "goed" heeft gereden, rij ik vrijdag gewoon +- een half uurtje lekker ontspannen..
Vooral afwisseling. Zelf heb ik het geluk, dat paardje nu in de winter +- 4 uur buiten staan, afhankelijk van het weer. Als dat niet zo was, heb je hem alleen maar uit de stal voor het rijden om daarna weer terug gezet te worden.. Lijkt mij niks..

Maar 4 uur buiten is toch ook vrij weinig? Of heb je geen andere mogelijkheden ;)

Uuhw nou sta op een boerderij! :) Dus vrijheid zat. Maar de veulens staan nu in de wei, en de merries in de bak.. Maar als ik wil rijden, moeten ze wel der uit haha. Ik vind het ook weer afhankelijk.. Met droog weer staan ze er al vanaf 10 uur 's ochtends, maar als met bakken uit de lucht komt vallen staan ze iets minder. Zoals ik al zei weerafhankelijk ;)

bulck

Re: sportpaarden, hoe vaak train je ze per week?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 11:05

elke dag worden onze paarden getraind.
Smorgens molen, smiddags wei en savonds longeren of pistewerk.
In het weekend vaak een stevige buitenrit voor conditie en het koppeke fris te houden.

JessicaD88

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 17:20

Ik rijd M2 en ik train ongeveer 2/3 keer per week intensief, 3 keer ontspanning en loswerken (kan ook een keer een buitenritje zijn), 1 dag longeren los of met passoa, en 1 dag stap ik dr een half uurtje aan de hand op de weg.
Ik merk dat dit beter gaat dan veel trainen!

Quinn

Re: sportpaarden, hoe vaak train je ze per week?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 17:26

Ik rij meestal om de dag 1 paard. Nu in de winter rij ik er meestal 2 omdat ik weinig te doen heb.
1x per week heb ik les van een uur. Ik rij gemiddeld een half uur tot 45 min. Meestal in de bak. De ene dag trainen we wat harder dan de andere dag.Daarnaast lopen mijn paarden minimaal 6 uur per dag buiten afhankelijk van het weer.
De paarden lopen M niveau zowel springen als dressuur. Daarnaast loopt er 1 paard SGW. Die krijgt in het voorjaarjaar en zomer extra training in de vorm van conditie of crosstraining.
Met mijn Z paard deed ik het niet anders.
Ik merk dat 1 van mijn paarden ik zeker niet iedere dag moet trainen.

An1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 17:30

6 dagen in de week trainen de andere dag rust!