staan-zit techniek

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Miss_Caroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 18:25

Mooie uitleg!
Van dat ademhalen wist ik al, en ik merk ook dat ik heel hoog adem. Hoog vanuit mijn borst.
Heb al geprobeerd om vanuit mijn bui te ademen, maar dat vind ik best moeilijk.

Ook duidelijk over je houding. Ik heb mijn onderrug denk ik iets te hol.

Ik ga dit echt oefenen.!

oke, want mijn zusje doet dat een beetje tijdens het lichtrijden als het doorzitten. Ik heb het al tegen haar verteld, maar ze doet er niks mee.
Wat kan je daavoor oefenen, dan kan ikdat tegen haar zeggen?

Moorke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-09 22:56

Ik heb hetzelfde probleem. Al vraag ik me af wie dit probleem niet heeft..?
Toen de zadelmaker een keer zei van wat doe je dat lichtrijden toch vreemd ben ik er wel over na gaan denken. Maar hoe het anders moest? Ik had geen idee, en wat fout ging eigenlijk ook niet. Want niemand heeft dat ooit verteld. Gewoon gaan staan en zitten, dat is alles.. Maar het is wel logisch dat het anders moet want ik kan me niet bedenken hoe je je benen ooit stil moet houden tijdens het lichtrijden als je op de beugels leunt.
Misschien moet ik maar een keer een paar zitlessen bij iemand doen die er echt verstand van heeft. Daar heb je altijd wat aan. En gelukkig heb ik een lesgeefster die wel een beetje op de manier van het centred riding les geeft.

Blabla1980

Re: staan-zit techniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 11:25

Mooie uitleg! Ga volgende keer eens opletten of ik daar tijdens de les oo kan letten :)