beter als de rest van de week! Ik ga hem zowizo minder voeren en dan maar zien.
trouwens, ik verkoop hem voor geen goud. moet nog moeite doen om mijn andere paardje te verwerken, nee deze gaat hopelijk nooit meer weg!
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

NicoleHorses schreef:Sorry, maar ze heeft ook wel gelijk, ineens springt ie uit de hoeken, loopt ie over zijn schouder weg om maar onderhet werk uit te kunnen komen
.
JoviBan schreef:NicoleHorses schreef:Sorry, maar ze heeft ook wel gelijk, ineens springt ie uit de hoeken, loopt ie over zijn schouder weg om maar onderhet werk uit te kunnen komen
Typische traditionele denkwijze dit.![]()
Heb je er ooit bij stil gestaan dat hij wegspringt en over z'n schouder wegloopt (en rennerig wordt en z'n hoofd omhoog gooit) omdat hij lichamelijk niet helemaal in orde is?
Ik heb het al eerder aangegeven in dit topic.
Je kunt je pony overal de schuld van geven, je kunt je aan hem irriteren, je kunt vinden dat hij zich aanstelt en 'net doet alsof' etcetera, maar laat eerst het zadel eens nakijken, zijn mond en gebit, zijn hele lichaam en werp eens een kritische blik op jezelf.
en hij ook 

x_Marr schreef:Wanneer is zijn zadel voor het laatst nagekeken door een goede zadelmaker? (Als dat al is gebeurt)
Is er al eens een osteopaat of fysiotherapeut bijgeweest?
En een gewone lichamelijke controle dus tanden controleren ed.?
Hoe weet jij zo zeker dat JIJ niks verkeerd doet tijdens het rijden?
En ik zou een andere instructie zoeken, iemand die beweert dat een paard onder het werk uit wil komen...... zou toch beter moeten weten. Een instructise moet je leren om naar je paard te laten luisteren.

het gebeurt erg vaak dat een pony je uitprobeert. en jij kunt niet over mijn instructeurs bepalen want jij kent ze verders niet. als je daarom al geen les meer van ze zou willen hebben..
)
haha, dat zou inderdaad kunnen maar isbij mij echterniet het geval!
in ieder geval is het niet zo druk bij ons dus dat zal het vast niet wezen 

NicoleHorses schreef:ik heb dinsdag dit topic geopend. woensdag, donderdag & vrijdag had ik les.
sinds ik dit heb aangegeven gaat het veel beter.
alles wás al nagekeken en in orde. heb ook Piet hier vermeld dat ik eraan dácht dat het iets met zijn gezondheid te maken was.
ik snap Piet wat daar raar aan ishet gebeurt erg vaak dat een pony je uitprobeert. en jij kunt Piet over mijn instructeurs bepalen want jij kent ze verders Piet. als je daarom al geen les meer van ze zou willen hebben..
en ja ik doe graag wat met de adviezen hier op bokt anders had ik echt geen topic geopend
en dat je het Piet geloven wil, tja, dat is toch echt jouw probleem

ekuh schreef:Dit verhaal komt me bekent in de oren.
Ik heb ongeveer net hetzelfde probleem als jij.
Mijn paard staat sinds een paar dagen op de manege en zie het zo achteruit gaan

x_Marr schreef:NicoleHorses schreef:ik heb dinsdag dit topic geopend. woensdag, donderdag & vrijdag had ik les.
sinds ik dit heb aangegeven gaat het veel beter.
alles wás al nagekeken en in orde. heb ook Piet hier vermeld dat ik eraan dácht dat het iets met zijn gezondheid te maken was.
ik snap Piet wat daar raar aan ishet gebeurt erg vaak dat een pony je uitprobeert. en jij kunt Piet over mijn instructeurs bepalen want jij kent ze verders Piet. als je daarom al geen les meer van ze zou willen hebben..
en ja ik doe graag wat met de adviezen hier op bokt anders had ik echt geen topic geopend
en dat je het Piet geloven wil, tja, dat is toch echt jouw probleem
Fout gedacht.. jammergenoeg wordt dat je bijna overal wijsgemaakt
Waarom zouden paarden je gaan uitproberen en je dwars gaan liggen onder het zadel? Wat is dan de reden dat ze ons gewoon toe laten op hun rug!?
Een paard probeert vaak met rennen, bokken of steigeren iets erg duidelijk te maken, aangezien 9 van de 10 ruiters de kleinere signalen Piet oppikken, omdat ze dit bijvoorbeeld nooit geleerd hebben.
Hebeben die instructeurs ook eerst gevraagd of het zadel is nagekeken, of het gebit is nagekeken, of er een keer een osteopaat of fysio bij is geweest?
Dat hij het Piet bij je instructise doet wil nog Piet zeggen dat je paard nergens last van heeft, helaas zijn er genoeg mensen die er gewoon doorheen rijden en dat het paard het Piet meer aandurft om te laten zien dattie ergens last van heeft.
Dani62 schreef:ekuh schreef:Dit verhaal komt me bekent in de oren.
Ik heb ongeveer net hetzelfde probleem als jij.
Mijn paard staat sinds een paar dagen op de manege en zie het zo achteruit gaan
En je gaat niet op zoek naar een plek waar je paard wél gelukkig is? Moet je paard zich maar berusten in de situatie? Het spijt me, maar dit vind ik erg sneu, héél erg sneu...!