Ik voel geen klik meer..

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

NicoleHorses

Re: Ik voel geen klik meer..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-09 20:37

vandaag ging gelukkig stukken beter :)
beter als de rest van de week! Ik ga hem zowizo minder voeren en dan maar zien.

trouwens, ik verkoop hem voor geen goud. moet nog moeite doen om mijn andere paardje te verwerken, nee deze gaat hopelijk nooit meer weg!

louiisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 20:43

het klinkt mij heel bekent in de oren,
mijn pony die inmiddles 2 jaar weg is mis is alle dagen nog.
ik heb daarna ook nog 2 andere pony's gehad die me niet lagen
nu heb ik 4/5 maanden een nieuwe maar daar is de klik ook niet mee zoals ik die met haar had.
echt heel frustrerend.
hopen dat het beter gaat in de toekomst

NicoleHorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-09 20:44

oke wat jammer zeg louiisie! ik hoop het ook :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 09:41

NicoleHorses schreef:
Sorry, maar ze heeft ook wel gelijk, ineens springt ie uit de hoeken, loopt ie over zijn schouder weg om maar onderhet werk uit te kunnen komen ;)

Typische traditionele denkwijze dit. >;)

Heb je er ooit bij stil gestaan dat hij wegspringt en over z'n schouder wegloopt (en rennerig wordt en z'n hoofd omhoog gooit) omdat hij lichamelijk niet helemaal in orde is?
Ik heb het al eerder aangegeven in dit topic.
Je kunt je pony overal de schuld van geven, je kunt je aan hem irriteren, je kunt vinden dat hij zich aanstelt en 'net doet alsof' etcetera, maar laat eerst het zadel eens nakijken, zijn mond en gebit, zijn hele lichaam en werp eens een kritische blik op jezelf.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 09:49

Wanneer is zijn zadel voor het laatst nagekeken door een goede zadelmaker? (Als dat al is gebeurt)
Is er al eens een osteopaat of fysiotherapeut bijgeweest?
En een gewone lichamelijke controle dus tanden controleren ed.?
Hoe weet jij zo zeker dat JIJ niks verkeerd doet tijdens het rijden?
En ik zou een andere instructie zoeken, iemand die beweert dat een paard onder het werk uit wil komen...... zou toch beter moeten weten. Een instructise moet je leren om naar je paard te laten luisteren.

NicoleHorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-09 21:33

Hij is helemaal gezond.
zadelpasser vorige week geweest, tandarts ruim 2 weken geleden.
alles is gecheckt. en als er iets is kijk ik uiteraard eerst naar deze dingen ;).
dit is/was echt een 'de baas spelen' probleem. het gaat al wel beter na de les vandaag.
als mijn instructrise erop zit doet hij dit zeker niet omdat hij weet dat ie die dingen bij haar niet kan flikken..
geloof me, ik kijk kritisch zat naar mezelf daarover, daarom heb ik ook 3 keer in de week les ;)
JoviBan schreef:
NicoleHorses schreef:
Sorry, maar ze heeft ook wel gelijk, ineens springt ie uit de hoeken, loopt ie over zijn schouder weg om maar onderhet werk uit te kunnen komen ;)

Typische traditionele denkwijze dit. >;)

Heb je er ooit bij stil gestaan dat hij wegspringt en over z'n schouder wegloopt (en rennerig wordt en z'n hoofd omhoog gooit) omdat hij lichamelijk niet helemaal in orde is?
Ik heb het al eerder aangegeven in dit topic.
Je kunt je pony overal de schuld van geven, je kunt je aan hem irriteren, je kunt vinden dat hij zich aanstelt en 'net doet alsof' etcetera, maar laat eerst het zadel eens nakijken, zijn mond en gebit, zijn hele lichaam en werp eens een kritische blik op jezelf.
Laatst bijgewerkt door NicoleHorses op 04-12-09 21:39, in het totaal 1 keer bewerkt

NicoleHorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-09 21:37

met zijn gezondheid is alles goed.

beetje flauw om te zeggen dat ik maar eens een andere instructrise moet gaan zoeken.
dit ben ik absoluut niet van plan. Paarden kunnen idd zulke dingen vertonen waar de rede van pijn e.d. is
maar dit is nogmaals gewoon een probleem tussen ruiter en paard. Hij neemt gauw een loopje met mij en probeert zo onder het werk uit te komen. dit is meerdere malen verteld, en ik luister graag naar Bokt. maar ik weet gewoon dat dit daadwerkelijk speelt.
het gaat nu beter, ook wanneer mijn instructrise erop springt. Bewijst maar weer dat ik nog heel erg veel moet leren! :o en hij ook :j
bedankt voor alle reacties :D

x_Marr schreef:
Wanneer is zijn zadel voor het laatst nagekeken door een goede zadelmaker? (Als dat al is gebeurt)
Is er al eens een osteopaat of fysiotherapeut bijgeweest?
En een gewone lichamelijke controle dus tanden controleren ed.?
Hoe weet jij zo zeker dat JIJ niks verkeerd doet tijdens het rijden?
En ik zou een andere instructie zoeken, iemand die beweert dat een paard onder het werk uit wil komen...... zou toch beter moeten weten. Een instructise moet je leren om naar je paard te laten luisteren.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 21:40

Wanneer is er een ostheopaat bijgeweest dan?

Hoe lost zij het probleem op? ;)

NicoleHorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-09 22:22

ostheopaat? nee daar heb ik overheen gelezen die is er niet bij geweest.
maar zijn zadel ligt goed, niks mis met zijn gebit of gezondheid.
en ik mag toch aanemen wanneer er 3 ervaren instructeurs/instructrises en nog wel andere mij vertellen dat dit uitprobeergedrag is dat ik hier na mag luisteren. sinds ik hier meer hulp mee krijg gaat dit al met sprongen vooruit nu ik echter weet hoe ik dit moet aanpakken, moet reageren wanneer die dit gedrag vertoont. ;)

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 23:05

Dan zou ik die er eerst maar bij halen.
Tsja... op de manege heb ik ook meerdere instructise's gehad(die ook gewoon privelessen gaven), maar geen van allen heeft ooit het woord osteopaat in de mond genomen, of rechtrichten.
Dat ze ervaring hebben wil nog niet zeggen dat ze de juiste ervaring hebben.
Als je alles volledig uitgekamd hebt kwa lichamelijk en alles, DAN pas kan je zeggen dat dit gedrag echt uit de pony zelf komt.
Maar vergeet niet dat 9 van de 10 keer een paard je alleen iets duidelijk probeert te maken, en geen kwaad in de zin heeft. Aders hadden we zelfs niet op de rug van een paard kunnen zitten.

NicoleHorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-09 11:46

Ok dat snap ik :j
nou, hij mist hier en daar nog genoeg bespiering omdat voor ik hem kocht hij amper wat gedaan had.
maar wanneer bijv. mijn instructrise erop springt doet hij dit niet. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-09 12:03

Sorry, maar ik geloof het niet dat het nu opeens beter gaat.
Op 1 december open je dit topic dat het nièt goed gaat, en 3 dagen later gaat het opeens al beter en met sprongen vooruit.
En is alles opeens nagekeken en in orde.
:?
Ik denk zomaar dat je niets met de gegeven adviezen wilt doen.

En maar liefst 3 instructeurs die zeggen dat je pony je uitprobeert. >;)
Ik zou daar geen les meer van willen hebben.

NicoleHorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-09 12:49

ik heb dinsdag dit topic geopend. woensdag, donderdag & vrijdag had ik les.
sinds ik dit heb aangegeven gaat het veel beter.
alles wás al nagekeken en in orde. heb ook niet hier vermeld dat ik eraan dácht dat het iets met zijn gezondheid te maken was.

ik snap niet wat daar raar aan is :? het gebeurt erg vaak dat een pony je uitprobeert. en jij kunt niet over mijn instructeurs bepalen want jij kent ze verders niet. als je daarom al geen les meer van ze zou willen hebben..

en ja ik doe graag wat met de adviezen hier op bokt anders had ik echt geen topic geopend :D
en dat je het niet geloven wil, tja, dat is toch echt jouw probleem ;)
Laatst bijgewerkt door NicoleHorses op 05-12-09 12:53, in het totaal 2 keer bewerkt

Castor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-09 12:50

Vindt hij het leuk op stal? Heeft hij genoeg afleiding, komt hij regelmatig zijn stal uit, heeft hij paardenvriendjes?
En vind je het zelf nog helemaal leuk om met paarden bezig te zijn of zit je zelf en een periode dat je naar je paard moet ipv heel graag wilt..
Echt niet om je aan te vallen hoor! Ik heb zelf ook 2 jaar helemaal niets met paarden gedaan omdat ik het gewoon opeens niet meer leuk vond. Na die 2 jaar ben ik er wel weer volop ingestort en vind het weer helemaal leuk.

NicoleHorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-09 12:52

Ja, hij staat ongeveer 7 uur per dag buiten. hij staat in paddock/land met een vriendje en er tegenover nog paarden en in het weitje er naast nog shetlanders, (die hij normaal eng vind, maar deze vind die erg interresant :D)
ik ga altijd graag naar mijn paardje toe. :) haha, dat zou inderdaad kunnen maar isbij mij echterniet het geval! :)

Emiliee_8

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-09 16:08

Dit verhaal komt me bekent in de oren.
Ik heb ongeveer net hetzelfde probleem als jij.
Mijn paard staat sinds een paar dagen op de manege en zie het zo achteruit gaan , bij het rijden schrikt ze ook van alles , springt ook weg over de schouder en bokken en stijgeren komt er ook al bij! Ze komt bijna niet buiten door het slechte weer.
Ik kan wegens de manegelessen zeer weinig rijden aangezien er in de andere pist heel veel volk vrij rijd en ik echt wel moet oppassen dat ik niemand raak.
Nu is er vandaag een instucteur opgekropen en net als bij jou deed mijn paard niets meer , ze liep perfect.
Volgens hem lag het er gewoon aan dat ze ontzettend aan het uitproberen is en echt de baas wil spelen.
Ik krijg nu prive les en ze komt volgende week weer gewoon terug bij ons op de wei staan en dan hopen dat het beter gaat gaan. Maarja daar heb jij niks aan natuurlijk.
Heeft jou pony ooit op een manege gestaan ? of stond hij vroeger 24 op 24 buiten ?
Want het kan goed zijn dat ie het net als mijn paard een hekel heeft aan de drukte op een manege of pensionstalling .

In iedere geval hoop ik dat het binnekort beter gaat gaan en dat je opnieuw die klik voelt.

Groetjes
Ekuh

NicoleHorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-09 17:34

Ekuh;

de mijne stond bij de ene de hele dag binnen en bij de ander (bijna) de hele dag buiten := in ieder geval is het niet zo druk bij ons dus dat zal het vast niet wezen :)

idd, de mijnes is ook in de uitprobeerfase, maar ik hoop dat dat gauw over zal zijn gezien hij dit niet bij andere doet :)
dankje voor je reactie!

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-09 17:41

NicoleHorses schreef:
alles wás al nagekeken en in orde. heb ook Piet hier vermeld dat ik eraan dácht dat het iets met zijn gezondheid te maken was.

ik snap Piet wat daar raar aan is :? het gebeurt erg vaak dat een pony je uitprobeert. en jij kunt Piet over mijn instructeurs bepalen want jij kent ze verders Piet. als je daarom al geen les meer van ze zou willen hebben..

en ja ik doe graag wat met de adviezen hier op bokt anders had ik echt geen topic geopend :D
en dat je het Piet geloven wil, tja, dat is toch echt jouw probleem ;)

Fout gedacht.. jammergenoeg wordt dat je bijna overal wijsgemaakt :n
Waarom zouden paarden je gaan uitproberen en je dwars gaan liggen onder het zadel? Wat is dan de reden dat ze ons gewoon toe laten op hun rug!?
Een paard probeert vaak met rennen, bokken of steigeren iets erg duidelijk te maken, aangezien 9 van de 10 ruiters de kleinere signalen niet oppikken, omdat ze dit bijvoorbeeld nooit geleerd hebben.

Hebeben die instructeurs ook eerst gevraagd of het zadel is nagekeken, of het gebit is nagekeken, of er een keer een osteopaat of fysio bij is geweest?

Dat hij het niet bij je instructise doet wil nog niet zeggen dat je paard nergens last van heeft, helaas zijn er genoeg mensen die er gewoon doorheen rijden en dat het paard het niet meer aandurft om te laten zien dattie ergens last van heeft.

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-09 19:24

ekuh schreef:
Mijn paard staat sinds een paar dagen op de manege en zie het zo achteruit gaan

En je gaat niet op zoek naar een plek waar je paard wél gelukkig is? Moet je paard zich maar berusten in de situatie? Het spijt me, maar dit vind ik erg sneu, héél erg sneu...!

NicoleHorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-09 19:50

Mhh.. persoonlijk denk ik echter dat het uitproberen is,
maar je verhaal heeft mij wel even aan het denken gezet..
ik denk dat ik eens even op het internet ga zoeken voor zo'n osteopaat.
bedankt ;)

x_Marr schreef:
NicoleHorses schreef:
alles wás al nagekeken en in orde. heb ook Piet hier vermeld dat ik eraan dácht dat het iets met zijn gezondheid te maken was.

ik snap Piet wat daar raar aan is :? het gebeurt erg vaak dat een pony je uitprobeert. en jij kunt Piet over mijn instructeurs bepalen want jij kent ze verders Piet. als je daarom al geen les meer van ze zou willen hebben..

en dat je het Piet geloven wil, tja, dat is toch echt jouw probleem ;)

Fout gedacht.. jammergenoeg wordt dat je bijna overal wijsgemaakt :n
Waarom zouden paarden je gaan uitproberen en je dwars gaan liggen onder het zadel? Wat is dan de reden dat ze ons gewoon toe laten op hun rug!?
Een paard probeert vaak met rennen, bokken of steigeren iets erg duidelijk te maken, aangezien 9 van de 10 ruiters de kleinere signalen Piet oppikken, omdat ze dit bijvoorbeeld nooit geleerd hebben.

Hebeben die instructeurs ook eerst gevraagd of het zadel is nagekeken, of het gebit is nagekeken, of er een keer een osteopaat of fysio bij is geweest?

Dat hij het Piet bij je instructise doet wil nog Piet zeggen dat je paard nergens last van heeft, helaas zijn er genoeg mensen die er gewoon doorheen rijden en dat het paard het Piet meer aandurft om te laten zien dattie ergens last van heeft.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-09 21:28

Zolang een paard niet kan praten weet je het niet.

NicoleHorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-09 21:40

Idd.
dus ik weet niet of het uitproberen is of pijn.
alhoewel ik nog sterk aan het eerste denk. maar goed.

x_Marr schreef:
Zolang een paard Piet kan praten weet je het Piet.

Emiliee_8

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 10:07

Dani62 schreef:
ekuh schreef:
Mijn paard staat sinds een paar dagen op de manege en zie het zo achteruit gaan

En je gaat niet op zoek naar een plek waar je paard wél gelukkig is? Moet je paard zich maar berusten in de situatie? Het spijt me, maar dit vind ik erg sneu, héél erg sneu...!

Oh dat was ik vergeten in mijn post te zetten!
Nee ik laat het hier niet bij! ze staat daar maar voor enkele dagen aangezien mijn ouders op vakantie zijn.
dus binnen een 2 tal dagen komt ze gewoon weer lekker in de wei staan thuis.
EN 1 ding weet ik zeker : dat ze daar nooit meer komt te staan !

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 11:45

Pfoeh, gelukkig! Afbeelding