ik vind dat een keer gillen oke...maar om de zoveel tellen kijken of de anderen er nog zijn mag niet een tikje met de zweep of even aansporen dat het paard were oplet...mijn verzorg merrie wilde altijd weten of haar dochter nog reageerde dat hebbenw e ook afgeleerd...
Desiree
Geplaatst: 22-05-03 10:06
batje schreef:
[Jeetje Desiree, je bent nu wel erg kort door de bocht.. . [/quote]
dat heet lik-op-stuk-beleid. Heel on nederlands maar ik geloof er best wel in.
SAKKIA
Geplaatst: 23-05-03 18:16
Mijn pony hinnikt verschrikkelijk veel. Ook naar mensen die aande over kant van de straat lopen. Maar zodra ze aan het werk is, is het afgelopen. Wil nog ewl eens voorkomen dat ze het doet als er een ander paard langsloopt maar dat ik toch wel heel enkel hoor.
Denk dat als die van mji het zou doen, ik het wel afgestraft had. Heb ik van mijn stage begeleider geleerd hoor. Altijd als je met een paard bezig bent, is hij aan het werk en daar behoeft hij zich ook naar te gedragen. Het zinnetje: "let op je bent aan het werk" is dus ook bij mijn pony geintroduceerd. En hte werkt echt.
Kendra
Geplaatst: 24-05-03 11:27
Ik lees erg veel over gillen, maar vooral over 'andere dingen' die ze tegelijkertijd doen: kop in de lucht, bokken, enz. Dat moet je natuurlijk afstraffen. Maar voor 't overige mogen ze wat mij betreft wel gillen, als ze maar gewoon aan het werk blijven. Meestal gaat het dan ook zo weer over, omdat ze door het werk wat ze moeten doen op jou gaan letten.