Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
lotte002 schreef:bulck : zoals ik al zei de merrie is door mijn eigen dierenarts gekeurt en nagekeken en gezond verklaard
lotte002 schreef:orienta : ik vind het in omgang een super leuk dier maar het is wel zo dat veiligheid bij mij altijd voor op staat,en ik geen zin in ongelukken heb. ik wil nu toch proberen of het mogelijk is het paard terug te brengen
lotte002 schreef:driebergen : als ik zonder bijzet longeer steigerd ze niet
orienta schreef:lotte002 schreef:orienta : ik vind het in omgang een super leuk dier maar het is wel zo dat veiligheid bij mij altijd voor op staat,en ik geen zin in ongelukken heb. ik wil nu toch proberen of het mogelijk is het paard terug te brengen
als je dat besluit voor jezelf al genomen heb zal ik ook geen verdere kosten maken aan tandarts,osteopaat en dat soort dingen
lotte002 schreef:orienta : ik vind het in omgang een super leuk dier maar het is wel zo dat veiligheid bij mij altijd voor op staat,en ik geen zin in ongelukken heb. ik wil nu toch proberen of het mogelijk is het paard terug te brengen
bulck schreef:Maar ik lees ook in je profiel dat je ze graag als fokmerrie houdt. dus mss dat je ze op foto moet zetten komt ze daar goed uit, heb je allessinds qua bloedlijn een leuk dier.
Uiteraard is dat een afweging die je voor jezelf moet maken. Maar puur juridisch wordt het toch een beetje een welles nietes verhaal. ik zou al verkoper van een gezond paard ook geen steigeraar terugnemen (uitgaand dat de koper recht in zijn schoenen staat uiteraard, maar daar vind ik wel veel punten van terug, zoals het contract, het toelaten van te te betalen op afbetaling etc)
Zo kan het anders wel heel gek worden e, op enkele weken tijd kan een ruiter een paard helemaal verpesten (omgang en rijtechnisch)en of dat daarom dan maar toe te brengen is op de vorige eigenaar vind ik kort door de bocht. tuurlijk is die consumentenbescherming er, maar als verkoper heb je ook recht om dat aan te vechten