wil de andere kant op die ik niet wil!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xxPaige

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 11:05

Ik ken dit probleem ook, alleen gaat mijn verzorghaflinger wijken zegmaar.
hoe je hem ook drijft en aanmoedig naar rechts te gaan,
hij blijft naar links lopen.
als je hem dan naar voren wilt rijden komt hij omhoog..
heeel vervelend.. haha

xMoreill

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 20:45

Ik heb precies hetzelfde probleem met een 5jarige merrie, wat ik dan doe is zweep aan de buitenhand en zodra ze ook maar neigt 'tegen de lijn' in te gaan gelijk afstraffen, tik op buitenschouder.. (In dit geval neem ik wel aan dat je wel goed je buitenteugel en buitenbeen erbij houdt, en je binnenhand richting/op je knie hebt en je paard/pony) daar niet op reageerd..

Mijn vz paard is nog maar een half jaar onder het zadel, maar ik wil haar wel goed laten weten wat wel en niet mag, dus consequent zijn.. Rechts is rechts, links is links..

xMoreill

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 20:46

upperlady schreef:
Bij mijn (toen 4 jarige) heb ik dit kunstje ook moeten doorstaan. Dit paard reaggerde altijd super op mijn been (reed altijd zonder spoor) maar als ze dit in haar hoofd kreeg kon ik sjorren aan e teugel, begrensen of tikken met mijn zweep zoveel ik wou maar als mevrouw het in haar hoofd had, had ze het in haar hoofd. Ze deed dit overigens ook aan de longe. Mijn laatste oplossing was (en nu krijg ik heel bokt over me heen) Een flinke spoor eraan en op het moment dat ik de plek naarderde lechtde ik ter waarschuwing mijn been aan. Deed ze dit alsnog? neus naar de muur, spoor aan slechs de linkerkant er met een flinke prik in en de goede kant op sturen. Mevrouw was het in 5 keer ageleerd en ze heeft het nooit meer in haar hoofd gehaald! Mijn merry was trouwens wel een typische merry, Die verzon elke keer wel iets anders om mij dwars te zitten....

Nouja, hier ook 'voorstanders'.. Vooral met zo'n jonkie moet je gewoon consequent zijn, liever dan even wat strenger zodat je er 2 jaar later profijt van hebt..

lissaagirl14

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 23:42

mischien vind die de andere kant eng? :+

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 21:26

Probeer hem voor te zijn, en idd goed buitenbeen en binnenteugel erbij :D

angelalala

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-09 12:40

Djulitaa schreef:
goed je been erbij houden, en hem "opsluiten" met je buitenteugel.
en steeds opnieuw blijven proberen.

NicoleHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-09 21:45

deed mijn vorige pony ook. ik heb hem op een gegeven moment tegen de bakrand aan geparkeerd :+
jaja, toen ik lef kreeg :Y) toen ging het beter, maar daarna heb ik hem door meerdere redenen moeten verkopen ;(