Het gebruik van een slofteugel.

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 23:34

Anne. schreef:
Nog even voor de duidelijkheid. Ik heb dit topic niet geopend om nogmaals te lezen wat jullie vinden van de slofteugels, dab heb ik namelijk al 8 keer gelezen in alle andere topics.
Ik vroeg me af of nu de andere bijrijdster een slof gaat gebruiken, ik hem ook moest gebruiken. Ik wíl het niet en ik doe het niet. Maar is dit een nadeel voor het paardd, voor mij of voor de andere bijrijdster.

oh sorry, je hebt gelijk.

Nee ik vind niet dat als je bijrijder het doet dat jij het ook maar moet doen. Haar kunde (of stiekem wel onkunde) is niet jouwn kunde. Weet zeker dat je ermee overweg kan! of zoek begeleiding.

Maar zoals je zelf al aangaf wilde je doorgaan met je eigen manier van rijden. Vind ik persoonlijk ook veel vriendelijker!

Biancaa

Re: Het gebruik van een slofteugel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 17:39

Mag ik me er dan ook mee bemoeien ;) Het is mijn paardje, het is dus niet de bedoeling om met hulpteugels te gaan rijden... Ik hou daar absoluut niet van. Heel simpel, Noa rijdt recreatief, wil je er meer mee dan zal het op "eigen" kracht moeten, er wordt niet zomaar besloten dat iemand met sloft gaat rijden terwijl ik daar niet eens over ingelicht wordt... Dus als de sloft in de kast komt, dan beland hij net zo hard weer in de prullenbak ;)

Whis_Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 21:02

Anne. schreef:
Een slofteugel is natuurlijk niet gemaakt om paarden in een valse knik te laten lopen, daar ben ik van overtuigd. Maar ik denk dat als je geen begeleiding hebt (gehad) dat je het dan al snel fout doet.

De tinker laat wel los hoor, alleen nog niet los genoeg. Met d'r rug en het zadel is naar mijn weten alles in orde.

Ik heb voor de schets even een foto'tje van midden augustus uit mijn album geplukt. Dit is hoe ze nu ook ongeveer loopt. Op de foto houd ik d'r veel te veel tegen van voren (te strak). Ook is mijn beenhouding niet optimaal, maar dat is inmiddels stukken beter. Ik rij d'r nu losser zodat ze wat ontspannener is en vanzelf d'r hoofd laat zakken.

Afbeelding

Misschien moet je gewoon les nemen bij een goede lesjuf of lesmeneer.
Dan komt het van zelf goed.
En net wat Bianca als eigenaar zegt, geen dingen er bij halen je moet het zelf doen.

Mijn tinker word nu 4xperweek al een jaar lang door mijn bijrijdster bereden.
Ze heeft om de week les van een goede lesjuf.
Ook mijne liep zo als hier boven en loopt nu wedstrijden.
En heeft binnen drie wedstrijden al 5 winst behaalt.
En dat zonder hulpdingen maar met intensieve training en les

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-09 21:19

Bianca, ik heb jou ge-pb't :)

En nog een keer, voor alle duidelijkheid. Ik ben NIET degene die een slof wilt gebruiken, integendeel juist!!

Whis_Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 21:20

dat zeg ik ook niet dat jij dat wil meid.
Ik geef enkel even wat advies

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-09 21:32

Dat begrijp ik, Whis_Serada, het was ook niet op jou gericht hoor. Al meerdere mensen in dit topic dachten dat ik degene was die met een slof wilde rijden.. en dat wilde ik er gewoon uithebben. :)

Whis_Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 21:33

Goedzo meid duidelijker kan je niet zijn dan dit hihih