Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
NIET steeds op hetzelfde paard gaan rijden. Wel op brave paarden rijden maar regelmatig afwisselen. Anders kun je na een tijdje gaan denken dat je alleen op dat specifieke paard kunt rijden en dat je dit niet kunt op andere. Dan bouw je dus niet je eigen zelfvertrouwen op maar bouw je enkel vertrouwen op met dat specifieke paard.
Ik heb 4 jaar geleden ook een ernstige val meegemaakt, ambulanceritje meegemaakt en 3 maanden niet kunnen rijden. Het valt niet mee om het vertrouwen in jezelf daarna op een juiste manier op te bouwen maar het kan absoluut. Salka schreef:Flink de tijd ervoor nemen en niet te veel pushen. Het is belangrijk dat je er de 'lol' weer ervaart, want als je heel bang bent en jezelf allemaal gaat pushen is het helemaal niet meer leuk. Het gaat erom dat je weer vertrouwen in het dier maar vooral het vertrouwen in jezelf weer opbouwt. Je moet weer gaan geloven dat als er iets gebeurt dat jij dat dan gewoon aankunt en dat je er dus ook niet bang voor hoeft te zijn dat er iets gebeurt.
Kleine stapjes nemen en iedere keer weer ietsje verder gaan als jij daar aan toe bent. Zo groeit het vertrouwen in jezelf en in dat van de paarden weer.
NIET, ik herhaalNIET steeds op hetzelfde paard gaan rijden. Wel op brave paarden rijden maar regelmatig afwisselen. Anders kun je na een tijdje gaan denken dat je alleen op dat specifieke paard kunt rijden en dat je dit niet kunt op andere. Dan bouw je dus niet je eigen zelfvertrouwen op maar bouw je enkel vertrouwen op met dat specifieke paard.
Het gaat zeker lukken hoor!Ik heb 4 jaar geleden ook een ernstige val meegemaakt, ambulanceritje meegemaakt en 3 maanden niet kunnen rijden. Het valt niet mee om het vertrouwen in jezelf daarna op een juiste manier op te bouwen maar het kan absoluut.