na val van mijn paard niet meer druven te rijden help help!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

NdV74

Re: na val van mijn paard niet meer druven te rijden help help!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 11:33

Ik herken dit zo!!!
Ik ben nu lekker op een manege begonnen met rijden, zeer braaf paardje waar ik vertrouwen in heb. Nu kan ik aan mezelf gaan werken. Pas als ik het aandurf, probeer ik een ander manegepaardje en zou bouwen we het op.

HBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 16:09

Neem er rustig de tijd voor.

Praat telken tegen jezelf dat je het kunt en Niet BANG hoeft te zijn.
Wanneer je dit steeds herhaalt ga je er in geloven, en dat is wat er moet gebeuren.
En vraag jezelf af wat er nu kan gebeuren, waarschijnlijk val je alleen in het zand en is er niets aan de hand.

Verder is het met een jong paard misschien niet verstandig om deze aan te gaan rijden wanneer je bang bent.
Met jonge paarden maak je vaak van alles mee. HEt is niet om je bang te maken, maar wees daarvan wel bewust.
En wanneer je zelf bang bent, breng je het over op je paard die daar dan weer op reageert.

Succes!

Nagano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-10 10:19

hoi allemaal

het is al weer een tijdje terug dat ik dit topic heb geschreven
het gaat nu al een stuk beter met de angst
ik heb er nu nog maar een paar keer op gezeten
maar dat ging wel op mijn tempo :j
ook heb ik al veel goefend met haar andere pony om mijn vertrouwen teug tekrijgen
zo als veel wandelen en leren dat ik de baas ben en niet hij
dit gaat mij super goed af zegt margo
volgende week ga ik weer proberen te rijden of haar haflinger
hou zeker op de hoogte

Boukelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 14:33

Doen wat jij zelf het prettigste vind, niets moet, alles mag. *D

Nagano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-10 15:03

ja :D dat ga ik zeker doen
Boukelover schreef:
Doen wat jij zelf het prettigste vind, niets moet, alles mag. *D

fente

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 11:41

ik denk dat als je echt wilt rijden dat moet lukken veel oefenen ik zou beginnen met een rustige pony

jordy1988

Re: na val van mijn paard niet meer druven te rijden help help!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 18:46

fijn dat het al beter gaat

inderdaad veel oefenen en doen wat je gevoel zegt

suc6

Nagano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-10 19:32

bedankt deze zondaG gaan we er weer op proberren
kijken hoe dit gaat
jordy1988 schreef:
fijn dat het al beter gaat

inderdaad veel oefenen en doen wat je gevoel zegt

suc6

anne4love

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 19:39

Zeg ook gewoon dat je bang bent om weer te gaan rijden.
Ik had altijd moeite met springen na een val.
Maar toen ik het eindelijk had durven zeggen werd er een oplossing gezocht.
En nu durf ik gelukkig weer te springen. ;)

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 19:47

Mijn tip is gewoon veel rijden, dan zal je zien dat het goed gaat en ook steeds beter zal gaan. ;)
Angst kan je op die manier volgens mij het beste de baas, door het veel te doen. Natuurlijk met zadel en cap op je hoofd.
Succes je kan het +:)+

libertad

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 13:45

fijn dat het al beter gaat.
heb trouwens even naar je profiel gekeken, wat een schattig veulen!
heel veel succes en plezier!

Nagano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-10 18:07

ja het is een schatje <3
voor hem wil ik het echt kunnen
hij is nu al een jaarling :D
libertad schreef:
fijn dat het al beter gaat.
heb trouwens even naar je profiel gekeken, wat een schattig veulen!
heel veel succes en plezier!

Salka

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 13:10

Flink de tijd ervoor nemen en niet te veel pushen. Het is belangrijk dat je er de 'lol' weer ervaart, want als je heel bang bent en jezelf allemaal gaat pushen is het helemaal niet meer leuk. Het gaat erom dat je weer vertrouwen in het dier maar vooral het vertrouwen in jezelf weer opbouwt. Je moet weer gaan geloven dat als er iets gebeurt dat jij dat dan gewoon aankunt en dat je er dus ook niet bang voor hoeft te zijn dat er iets gebeurt.
Kleine stapjes nemen en iedere keer weer ietsje verder gaan als jij daar aan toe bent. Zo groeit het vertrouwen in jezelf en in dat van de paarden weer.

NIET, ik herhaal ;) NIET steeds op hetzelfde paard gaan rijden. Wel op brave paarden rijden maar regelmatig afwisselen. Anders kun je na een tijdje gaan denken dat je alleen op dat specifieke paard kunt rijden en dat je dit niet kunt op andere. Dan bouw je dus niet je eigen zelfvertrouwen op maar bouw je enkel vertrouwen op met dat specifieke paard.

Het gaat zeker lukken hoor! :) Ik heb 4 jaar geleden ook een ernstige val meegemaakt, ambulanceritje meegemaakt en 3 maanden niet kunnen rijden. Het valt niet mee om het vertrouwen in jezelf daarna op een juiste manier op te bouwen maar het kan absoluut.

Nagano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-10 13:55

bedankt voor je reactie
de genen die mij help die heeft zelf 3 paarden waar ik er twee mag rijden als ik dit wil
bij haar gaat het wil je er niet op volgende keer proberren we het weer zo weer niet dan weer de volgende week
ik ga morgen er weer heen ik ik wil zelf morgenweer er op proberen
en wat rond stappen en zo
laat wel wat weten als ik terug ben
Salka schreef:
Flink de tijd ervoor nemen en niet te veel pushen. Het is belangrijk dat je er de 'lol' weer ervaart, want als je heel bang bent en jezelf allemaal gaat pushen is het helemaal niet meer leuk. Het gaat erom dat je weer vertrouwen in het dier maar vooral het vertrouwen in jezelf weer opbouwt. Je moet weer gaan geloven dat als er iets gebeurt dat jij dat dan gewoon aankunt en dat je er dus ook niet bang voor hoeft te zijn dat er iets gebeurt.
Kleine stapjes nemen en iedere keer weer ietsje verder gaan als jij daar aan toe bent. Zo groeit het vertrouwen in jezelf en in dat van de paarden weer.

NIET, ik herhaal ;) NIET steeds op hetzelfde paard gaan rijden. Wel op brave paarden rijden maar regelmatig afwisselen. Anders kun je na een tijdje gaan denken dat je alleen op dat specifieke paard kunt rijden en dat je dit niet kunt op andere. Dan bouw je dus niet je eigen zelfvertrouwen op maar bouw je enkel vertrouwen op met dat specifieke paard.

Het gaat zeker lukken hoor! :) Ik heb 4 jaar geleden ook een ernstige val meegemaakt, ambulanceritje meegemaakt en 3 maanden niet kunnen rijden. Het valt niet mee om het vertrouwen in jezelf daarna op een juiste manier op te bouwen maar het kan absoluut.

Fos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 21:12

Hoi,

Hoe gaat het nu met het rijden? Heb je je angst onderhand al weer helemaal overwonnen?

Groetjes fabiënne