Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Tinky12 schreef:Helma_Amber ..niet verstandig om dat toe te laten,behalve dat het niet netjes is kan het ook nog eens gevaarlijk zijn.Er staan nogal wat planten en bomen die giftig zijn voor je paard![]()
Een van de 1e regels van het buitenrijden...
Ik weet heus wel wat ik doe hoor
Ik laat hem ook echt niet aan elk willekeurig blaadje en takje trekken.
heb je al wat van de tips geprobeerd? Hoe gaat het nu? Helma_Amber schreef:Leer mij mn verantwoordelijkheden kennenIk weet heus wel wat ik doe hoor
Tinky12 schreef:Helma_Amber schreef:Leer mij mn verantwoordelijkheden kennenIk weet heus wel wat ik doe hoor
Die ken je dus waarschijnlijk niet...het is zelfs verboden om paarden aan openbaar groen te laten eten,valt onder vernieling.Hangt van de boswachter/eigenaar van het land af hoe streng hij is

Heb wel geprobeerd om met wat kortere teugels te rijden, er kwam wel een redelijk gevecht van. Meneer wilde persé blaadjes eten, verdord of niet, en ik trok hem terug. Vind een een naar idee om hem strak te moeten houden of hem echt weg te trekken, dat doet zeer in zijn mond. Ik rijd overigens met een vrij dik, koperen bit. Ook midden in het pad gaan rijden is een goede optie denk ik, dan kan ie er niet bij

C_Capture schreef:Er zijn ook van die dichte (soort) muil korfjes te koop (voor paarden die wel op het land naar buiten mogen, maar niet, bijna niet de grasjes mogen eten, zoals met hoefbevangen paarden.
Misschien is het eens het proberen waard. er zitten riempjes aan die aan het halster of hoofdstel vast gemaakt kunnen worden.
Ik heb het gebruikt bij mijn paard, omdat hij elk deken op zijn rug kapot trok, En het hielp
)