uitglijden in galop

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

AnneJa

Re: uitglijden in galop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 20:11

tjah, als je een bak kan vinden... ik kan niet in een bak rijden dus ik heb niet veel keus:P

Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 21:34

Renslover schreef:
tjah, als je een bak kan vinden... ik kan niet in een bak rijden dus ik heb niet veel keus:P

Dan zou ik toch echt alleen met kalkoenen rijden, of in de bossen (als die er wel zijn). Dit is gevaarlijk.

AnneJa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 19:59

Ik galopeer echt niet als het heel nat is, maar ik rijd nu pas drie jaar en ik mag niet alleen het bos in (helemaal mee eens, aangezien hij me in de wei al heel erg sterk is...) maareh, ik kijk echt wel uit wanneer ik wel kan galloperen en wanneer niet.

FrannieTJE

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 21:33

je zegt zelf ook nog dat hij lekker ruim gallopeert..
maar het kan ook zijn dat hij te ruim gallopeert en daardoor minder grip heeft..
maar ook de bodem is niet optimaal. een paard houd zich staande door het neerkomen van de hoef op de bodem, een gras bodem is vaak te hard om de hoef te laten "remmen".. wat gebeurt door dat de hoef in de grond drukt, voor de hoef is dan natuurlijk zand wat het paard remt. en weer terug duwt.. we hebben er net op school wat over gehad..
zal de lessen nog wel eens doornemen, misschien dat ik het dan wat duidelijker kan uitleggen..