Mijn paard doet dat soms ook, het hele probleem is dan dat ik een dagje niet zoveel zin heb. Dus probleem ligt bij mij als hij z'n kop in de lucht gooit

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Janine1990 schreef:_Bitje_ schreef:wat versta jij zoal dan aan actief rijden ?
Actief rijden is een ruiter die het paard heel goed kan ondersteunen, waardoor het paard allert is op de ruiter.
Dat is actief rijden. Een actief gereden paard kan heel adrem op de ruiterhulpen reageren en is volledig geconcentreerd.
Janine1990 schreef:De oplossing is heel simpel, paard moet beter aan de hulpen. Als je paard goed aan de hulpen staat krijg je hooguit een gigantische schrikreactie en een paard dat er even vandoor springt, om vervolgens weer terug te komen bij de ruiter.
Mijn paard doet dat soms ook, het hele probleem is dan dat ik een dagje niet zoveel zin heb. Dus probleem ligt bij mij als hij z'n kop in de lucht gooit
_Bitje_ schreef:dank je voor je reactie
we werken hier goed aan, maar aangezien de stap van haar al
heel verzameld (actief) is , en verder we aardig veel doen
qua alles (figuren,wijken,sbw,schoudervoor en rechtrichten)
doet ze dit ondanks alles nog
Janine1990 schreef:De oplossing is heel simpel, paard moet beter aan de hulpen. Als je paard goed aan de hulpen staat krijg je hooguit een gigantische schrikreactie en een paard dat er even vandoor springt, om vervolgens weer terug te komen bij de ruiter.
Janine1990 schreef:Verzameling is zwaar voor de pezen, inderdaad niet goed vlak na een blessure.
Een paard waarmee je rustig aan moet doen kan ook goed aan de hulpen staan hoor. Geen probleem, je moet het alleen zelf ook inzien en willen.
Janine1990 schreef:Nah, je stelt je verhaal telkens bij met 'ja maar' stukjes. Dat maakt het verwarrend voor ons. Zo gaan we twijfelen aan jouw inzet en wil.
Maar als je een concreet stukje kan vinden waarin een meningsverandering zit, kan ik het vast toelichten